یک تجهیز نفتی در شرکت نفت و گاز آغاجاری بازسازی شد

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت از تعمیر و بازسازی شیر مک ولد آمریکایی برای نخستین بار در صنعت نفت خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده گفت: پس از گذشت  ۵۰ سال از نصب شیرهای موک ولد آ در تأسیسات عملیاتی، برای نخستین بار از سوی مهندسان شرکت آغاجاری به‌صورت کامل تعمیر و بازسازی شدند.
وی افزود: با توجه به پیچیدگی فنی و تکنولوژی خاصی که در ساخت این ولوها به‌ کار رفته است، تاکنون هیچ کارگاهی موفق به دمونتاژ، تعمیر و بازسازی آن‌ها نشده بود که با توان متخصصان شرکت آغاجاری و انجام کار مطالعاتی و پژوهشی دقیق موفق به انجام آن شدند.

وی گفت: برای دمونتاژ، تعمیر و بازسازی این شیرها بیش از ۱۷ ابزار تخصصی از سوی مهندسان شرکت طراحی و ساخته شد و پس از انجام تست‌های عملیاتی از سوی بازرسی فنی و خوردگی فلزات، دوباره در چرخه عملیاتی قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری با اشاره به ارزش ۱۵ میلیارد تومانی هرکدام از این نوع شیرهای گازی، هزینه صرف‌شده برای بازسازی یک شیر را ۱۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: افزون بر دستیابی به دانش ساخت، هم‌اکنون با تجربه حاصل‌شده تمامی این شیرهای گازی بدون تعویض و جایگزینی با صرفه اقتصادی بالا قابل تعمیر و بازسازی هستند.

شیرهای مک ولد گازی ساخت آمریکا هستند که به‌صورت یک‌ بار مصرف در تأسیسات پازنان و دیگر تأسیسات نصب شده‌اند.

کد خبر 641420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =