نخستین مشعل منطقه گچساران خاموش شد

مدیرکل ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست وزارت نفت (اچ‌اس‌ئی) از خاموشی نخستین مشعل در طرح جمع‌آوری گازهای همراه منطقه گچساران خبر داد.

مظاهر انصاری در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: آزمون ۷۲ساعته راه‌اندازی نخستین کمپرسور پروژه گچساران یک و دو از سوی شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج‌فارس در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران عصر روز جمعه (۲۱ اردیبهشت) با موفقیت تکمیل شد و هماهنگی‌های لازم برای تحویل موقت این کمپرسور به بهره‌بردار در حال انجام است.

وی افزود: با راه‌اندازی این کمپرسور، خاموشی نخستین مشعل در این طرح محقق شد که از گازسوزی روزانه ۶ میلیون فوت مکعب گاز در مشعل جلوگیری می‌شود.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت تصریح کرد: با راه‌اندازی کمپرسور دوم این طرح در هفته آینده شاهد خاموشی یک مشعل دیگر و جلوگیری از گازسوزی ۱۲ میلیون فوت مکعب در روز خواهیم بود.

انصاری در پایان ضمن قدردانی از همکاران شاغل در واحدهای فعال در این پروژه ملی، ابراز امیدواری کرد که با همدلی، وفاق و تلاشی خالصانه و مضاعف بین همه ارکان پروژه، شاهد راه‌اندازی کامل این طرح ملی در آینده نزدیک باشیم.

کد خبر 641522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =