ساخت شناور برای ونزوئلا در حال انجام است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: ما برای همکاری با کشورهای جهان و منطقه در همه زمینه‌ها آمادگی داریم، به شرط آنکه آن‌ها توانمندی ایران را باور کنند و اراده لازم برای همکاری را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار شانا، سردار عبدالرضا عابد امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت) پس از امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های تاپیکو و سدید در حاشیه چهارمین روز از نمایشگاه بین‌المللی نفت در نشستی با خبرنگاران ضمن تشریح اقدام‌ها و قراردادهای این شرکت در سال ۱۴۰۲ بیان کرد: ما اکنون تعدادی پروژه در میدان‌های مشترک و نیز داخلی در خوزستان مانند مارون ۲، ۵ و ۶ و یا در میدان یادآوران در حال اجرا داریم.

وی گفت: امیدواریم همان‌طور که توانستیم در دریا موفق باشیم، در پروژه‌هایی خشکی هم موفق شویم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه برخی در تلاش برای کمرنگ‌کردن توانمندی داخلی جوانان و متخصصان ما هستند، افزود: این‌ها تنها به‌دنبال ناامیدکردن مردم و تکیه بر توان خارجی هستند، اما توانمندی کشور در به‌کارگیری دانش فنی و ساخت تجهیزات بسیار قابل توجه است و ما توان اجرای پروژه‌های مختلف را داریم. یکی از موفقیت‌های کشور و نیز قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، ارتباط با بدنه متخصص است و در این حوزه مشکلی نداریم.

در ادامه، سردار عابد با بیان اینکه در سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا، مسئولان این کشور بر توان و تخصص نیروهای ایرانی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر حوزه‌های عملیاتی تأکید داشتند، گفت: آن‌ها ایران را بهترین کشور برای همکاری اعلام کردند.

وی افزود: ما پروژه‌های زیادی در لبنان، ونزوئلا، سوریه و حتی عراق داریم، اما ادامه همکاری‌ها و گسترش آن به اراده این کشورها برای استفاده از توان ایران برمی‌گردد. ما همچنین آماده همکاری در حوزه مشاوره برای اجرای پروژه‌ها نیز هستیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در پاسخ به سؤال خبرنگاری درمورد مشکلات ایران و عراق در حوزه پیمانکاری گفت: پیمانکاران زیادی در عراق از بخش خصوصی و دولتی در حال فعالیت هستند. در رابطه با برخی پیمانکاران خصوصی که ما نیز با آن‌ها در ارتباطیم، باید بگویم که قراردادهای یادشده باید حساب‌شده و تضمین‌شده امضا شود تا مشکلات مالی و بازپرداخت نشدن برایشان به وجود نیاید.

عابد درباره مشارکت این قرارگاه در پروژه‌های راه، شهرسازی و مسکن بیان کرد: راه و شهرسازی مشکلات خاص خودش را دارد و انتظار ما این است که اگر در پروژه‌ای در این زمینه وارد شویم، به‌لحاظ زمان‌بندی پروژه تعریف‌شده باشد و در زمان خودش تحویل داده شود. ما حدود ۳۰۰ کیلومتر ساخت اتوبان در دست اجرا داریم، اما معتقدیم هزینه احداث اتوبان با توجه به قوانین و عوارضی جاده‌ای که اکنون دریافت می‌شود، کفایت نمی‌کند؛ زیرا این هزینه برای نگهداری آزادراه کافی نیست، اما به‌تازگی نشستی در این باره داشتیم که هم قوانین تغییر کند، هم تعرفه‌ها افزایش یابد.

وی همچنین در پاسخ به پسشی دیگر درباره همکاری‌های ایران و ونزوئلا و ساخت شناور برای این کشور بیان کرد: ما قرارداد ساخت چهار شناور (نفتکش) با ونزوئلا داریم که قرارداد ساخت دو شناور پایان یافته و یکی دیگر در حال انجام است و قرارداد چهارم هنوز اجرا نشده است.

کد خبر 641539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =