وزارت نفت برای سومین سال پیاپی رتبه نخست تولید بار اول کالاهای راهبردی را کسب کرد

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه وزارت نفت برای سومین سال پیاپی رتبه نخست تولید بار اول کالاهای راهبردی را کسب کرد، گفت: ایجاد بازار واقعی و پایدار برای شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر ما مهم‌ترین حمایت از این‌گونه شرکت‌هاست که خوشبختانه وزارت نفت رتبه نخست را در این زمینه دارد.

به گزارش شانا، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی عصر دیروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت) در نشست هیئت دولت با اشاره به همت وزارت نفت در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان گفت‌: در دولت مردمی، همکاری صنعت نفت با شرکت‌های دانش‌بنیان از ۱۵۰ شرکت به ۷۰۰ شرکت افزایش یافته و با اجرای تنها ۶۰درصد از توافق‌ها میان این وزارتخانه با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان تاکنون، بیش از یک‌ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی برای کشور حاصل شده است.

وی با اشاره به امضای موافقت‌نامه با وزارت نفت در بهمن‌ ۱۴۰۱ در ۱۲ محور به ارزش ۲ میلیارد دلار برای چهار سال تصریح کرد: امروز پس از ۱۵ ماه از آن موافقت‌نامه، ۶۰ درصد از این محورها به مرحله امضای قرارداد رسیده و از هفت قلم کالای مورد توافق چهار قلم آن به ارزش ۵۵۰ میلیون دلار قراردادش امضا شده و تاکنون از محل این کالاها یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است.

در همین حال، دهقانی فیروزآبادی روز شنبه (۲۲ اردیبهشت) در حاشیه آیین امضای قرارداد و موافقت‌نامه‌های تولید بار اول در روز پایانی بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران با تأکید بر اینکه وزیر نفت بی‌اغراق زمینه‌ساز دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت در دو سال اخیر بوده است، گفت: ایجاد بازار واقعی و پایدار برای شرکت‌های دانش‌بنیان از نظر ما مهم‌ترین حمایت از این‌گونه شرکت‌هاست که خوشبختانه وزارت نفت رتبه نخست را در این زمینه دارد.

وی با بیان اینکه طی ۲۰ سال بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور ایجاد شده است، افزود: صنعت نفت بزرگ‌ترین فرصت برای دانش‌بنیان‌شدن اقتصاد کشور است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری با یادآوری اینکه در دولت‌های پیشین، پروژه گرفتن از وزارت نفت یک پروژه برای شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ شمار می‌آمد، گفت: امروز شاهد تحول موضوع کمیت و کیفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و اعتماد به آن‌ها هستیم. این معاونت طی دو سال‌ و نیم اخیر ۲۵۰ مجوز تولید بار اول به وزارت نفت داد که تاکنون ۱۱۰ عدد آن به مرحله ساخت رسیده است.

دهقانی فیروزآبادی اعلام کرد که با همت و باور کارکنان صنعت نفت، وزارت نفت امسال هم برای سومین بار پیاپی رتبه نخست حمایت از پروژه های تولید بار اول را در کشور به دست آورده است.

کد خبر 641644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =