خطوط لوله و مخابرات، ۲ قرارداد مخابراتی با دانش‌بنیان‌ها امضا کرد

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از امضای ۲ قرارداد مخابراتی با شرکت‌های دانش‌بنیان به ارزش بیش از ۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، سیدمحمدحسن سلیمانی در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به شعار نمایشگاه امسال، «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه»، بیان کرد: قرارداد و بهره‌وری از ۲۶ لینک رادیو PDH به ارزش حدود  ۳۱ میلیارد ریال و امضای قرارداد و بهره‌وری از ۳۴ دستگاه تقویت‌کننده فیبر نوری به ارزش حدود ۲۰ میلیون ریال، از قراردادهایی هستند که در مدیریت مخابرات با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شده است.

وی با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های فیبر نوری به‌منظور پیشبرد اهداف سازمان و همگام‌بودن در روزآمدکردن ارتباطات برنامه‌ریزی شده است، گفت: در دولت سیزدهم، ۴۴۰ کیلومتر فیبر نوری مسیر نایین _ کاشان _ ری با همین هدف به بهره‌برداری رسیده است تا این مسیر به شبکه سراسری فیبر نوری شرکت متصل شود.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از برنامه‌ریزی این شرکت برای پوشش بیش از ۹۰درصدی ارتباطات از طریق شبکه فیبر نوری خبر داد و افزود: در مسیر مراکز انتقال نفت مغانک _ ورسک ۸۳ کیلومتر فیبر نوری خریداری و اجرا شده و بقیه مسیر تا مرکز منطقه شمال (ساری) نیز در حال اجراست.

سلیمانی ادامه داد: کابل‌گذاری فیبر نوری مسیر مارون ۵ – مارون ۶ اصفهان نیز به طول ۵۱.۷ کیلومتر با هدف افزایش ضریب پایداری ارتباطات ایستگاه تکرارکننده شماره ۷ محقق شده است.

حذف وابستگی در تعمیرات تجهیزات حفاظت الکترونیک

وی انجام تعمیرات «تجهیزات حفاظت الکترونیک» و حذف وابستگی به شرکت‌های بیرونی را از دیگر افتخارهای این مدیریت دانست و گفت: با تجربه و تخصصی که همکاران کارگاه مرکزی مخابرات در زمینه انجام تعمیرات تجهیزات حفاظت الکترونیک کسب کرده‌اند، تعمیرات حدود ۷۰درصد این تجهیزات در درون شرکت انجام می‌شود.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران درباره بهره‌برداری از اقلام از رده‌ خارج انبارهای این مدیریت نیز تصریح کرد: برخی اقلام مانند بوردهای الکترونیکی به‌دلیل قدمت و سکون در انبار غیرقابل تعمیر شده بودند که با همت همکاران متخصص مدیریت مخابرات شرکت توانستیم قطعات قابل استفاده را جداسازی و بازیابی کنیم و سرانجام با استفاده از مجموع قطعات سالم، بوردها و اقلام سالمی را تهیه کنیم و به چرخه بهره‌برداری بازگردانیم.

افزایش دوبرابری ظرفیت رادیو مسیر ایستگاه حسین آباد-شیراز

سلیمانی درباره ضرورت افزایش دوبرابری ظرفیت رادیو در مسیر ایستگاه حسین‌آباد-شیراز در منطقه فارس گفت: با توجه به گره ارتباطی که بین ایستگاه‌های شیراز - ده‌شیخ - حسین‌آباد وجود داشت، امکان واگذاری و برقراری ارتباطات جدید در این مسیر محدود شده بود که با تغییراتی روی تجهیزات رادیویی، ظرفیت ارتباطی آن از یک STM-۱ به دو برابر افزایش یافت.

وی محدودبودن پهنای باند ارتباطی سیستم‌های رادیویی، مسائل امنیتی و هزینه‌های بالای نگهداری آن‌ها را دلیل مهمی بر نبود صرفه اقتصادی این سیستم‌ها دانست و بیان کرد: در یکی از اقدام‌های قابل تقدیر همکارانمان توانستیم با توجه به ظرفیت تارهای فیبر نوری در مسیر تهران-اهواز و تجهیزات تقویت‌کننده‌های نوری و ماکس‌های جدید فایبرهوم ایستگاه‌های این مسیر، ظرفیت ارتباطی تهران - اهواز را که یکی از مهم‌ترین مسیرهای ارتباطی شرکت است به مقدار قابل‌ توجهی افزایش دهیم.

دستاوردهای دولت الکترونیک هوشمند

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده همسو با تحقق دولت الکترونیک هوشمند در صنعت انتقال نفت بیان کرد: سامانه استعلام حریم خطوط لوله و پاسخ‌گویی به‌منظور افزایش شفافیت و سرعت در ارائه خدمات مردمی در نیمه‌ دوم سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی شده است که حوزه فعالیت و سرویس‌دهی این سامانه، شرکت ملی پالایش و پخش و همه شرکت‌های زیر مجموعه ازجمله شرکت ملی پخش، شرکت ملی مهندسی و ساختمان، شرکت پالایش نفت خوزستان و شرکت پالایش نفت آبادان را دربر می‌گیرد.

سلیمانی با اشاره به اقدام‌های این شرکت که سال ۱۴۰۲ برای رفع اختلال سامانه هوشمند سوخت انجام‌ شد، توضیح داد: به‌منظور تسریع در فراهم‌شدن سطح مناسب امکانات سوخت‌رسانی، اقدام‌هایی مؤثر با همکاری و مشارکت ۲۴ساعته در رفع مشکلات سامانه سوخت شرکت ملی پخش در بحران مربوطه تا زمان رفع مشکل به هموطنان گرامی انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش توان فنی-تخصصی و عملیاتی کارشناسان فناوری اطلاعات از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی مؤثر در صدر امور قرار دارد، تصریح کرد: به‌موازات افزایش توانایی‌های فنی‌تخصصی، فناوری‌های نوین نیز استفاده می‌شود، درحالی‌که هم‌زمان از توان داخلی شرکت و شرکت‌های دانش‌بنیان در اجرای پروژه‌های فناوری اطلاعات نیز استفاده می‌شود.

مدیر مخابرات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در ادامه افزود: کسب رتبه نخست دولت الکترونیک هوشمند به‌واسطه اقدام‌های الکترونیک مؤثر، راه‌اندازی سامانه جدید GIS، اتصال الکترونیکی به سامانه پنجره واحد زمین همسو با سیاست‌های دولت هوشمند، همچنین راه‌اندازی سامانه شفافیت به‌منظور نمایش شفاف اطلاعاتی از قبیل مناقصه‌ها، قراردادها، عملکرد مالی و اداری، از دیگر اقدام‌ها و دستاوردهای همکاران فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم است.

عمل به مسئولیت اجتماعی با نصب و راه‌اندازی شبکه بی‌سیم راهیان نور

سلیمانی در پایان، نصب و راه‌اندازی شبکه بی‌سیم راهیان نور در استان خوزستان را از اقدام‌های کارکنان این شرکت در عمل به مسئولیت اجتماعی خود دانست و گفت: با دستور معاون محترم مدیرعامل و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شرکت و با توجه به اعلام نیاز بسیج شرکت ملی نفت ایران برای نصب تجهیزات تکرارکننده بی‌سیم، به‌منظور استفاده کاروان‌های راهیان نور در پنج‌ نقطه از ایستگاه‌های مخابراتی منطقه خوزستان در کوتاه‌ترین زمان و با یک‌چهارم قیمت پیشنهادی شرکت‌های بیرونی، تجهیزات از سوی همکاران معاونت‌های عملیات و مهندسی مدیریت مخابرات نصب و بهره‌برداری شد.

کد خبر 641646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =