جهش ۶۰درصدی تولید نفت در مناطق نفت‌خیز جنوب

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از جهش ۶۰درصدی تولید در این شرکت خبر داد و گفت: در دو ماه نخست امسال رکوردی خیره‌کننده را از نظر تولید ثبت کرده‌ایم.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی بیان کرد: گستره عملیاتی مناطق نفت‌خیز جنوب، ۶ استان در جنوب غرب کشور را شامل می‌شود و مجموع تولید این شرکت شامل تأمین خوراک مبادی صادراتی، پتروشیمی و پالایشگاه‌های واقع در جنوب غرب کشور است.

وی با اشاره به تازه‌ترین رقم تولید این شرکت در مقایسه با دو سال گذشته افزود: پس از روی‌کارآمدن دولت سیزدهم و سیاست‌گذاری‌اش، اتکا به توان داخلی در اولویت قرار گرفت حرکت پیشرانی را در صنعت نفت شاهد باشیم.

افزایش تولید و صادرات نفت در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: در دولت گذشته با وجود شرایط تحریم‌ و ایجاد محدودیت با «نمی‌شودها» شرایط تولید کشور کاهشی زیادی داشت و مقدار صادرات به حداقل ممکن در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی رسیده بود، اما در دولت سیزدهم و با ایجاد اهتمام همه‌جانبه موفق شدیم در حوزه تولید، پس از اقدام‌های گسترده در فعالیت‌های چاه‌محور ازجمله ترمیم و تعمیر چاه‌ها، تعمیرات اساسی خطوط لوله و مجموعه‌ها، بازنگری‌های سنگین در تأمین چرخه کالا و تعمیر ماشین‌آلات دوار، به رقم‌های قابل توجهی در تولید و صادرات برسیم.

دانشی افزود: شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه تولید بیش از ۶٠درصد جهش داشته است، همچنین طی دو ماه نخست امسال وضع خوبی را از نظر تولید ثبت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برنامه پنج‌ساله‌ای با هدف ارتقای مقدار تولید، و حفظ و صیانت از مخازن در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب طرح‌ریزی شده است که با جدیت در حال پیگیری آن هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت متخصصان داخلی و ارتباط‌گیری با دانشگاه‌ها به‌عنوان مراکز تولید علم گفت: براساس نگاه ویژه‌ای که دولت مردمی بر استفاده از توان داخلی دارد، دیدگاه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به این سو حرکت کرده است.

دانشی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دقیق و مستمر درباره تأمین نیازهای کالایی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بیان کرد: حدود ٨٠درصد نیازمندی کالایی این شرکت را بومی‌سازی کرده‌ایم.

امضای ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد تولید بار اول در مناطق نفت‌خیز جنوب

وی با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در کنار همه اقدام‌های انجام‌شده، گام‌های ارزشمندی در زمینه علمی‌سازی و شعار سال مدنظر مقام معظم رهبری برداشته است، تصریح کرد: پارسال بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد تولید بار اول در این شرکت امضا شده است که بیشتر این قراردادها با مجموعه‌های تمام خصوصی بود.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بیان کرد: در نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران نزدیک به یک هزار میلیارد تومان قرارداد تولید بار اول با مراکز دانش‌بنیان امضا شد که این حرکت سبب رفع تحریم خواهد شد و با وجود آن، در لبه دانش حرکت می‌کنیم.

دانشی گفت: هم‌اکنون حدود ۴ هزار میلیارد تومان پروژه تولید بار اول در مرحله رایزنی است و اگر این پروژه‌ها تأیید شوند، شاهد مجموعه فعالیت‌های صحیح، اقتصادی و جهش تولید در کشور خواهیم بود.

کد خبر 641763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =