ضرورت تمرکز اصحاب رسانه بر موضوع زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی/ آماده هرگونه همکاری هستم

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی پتروشیمی بر توجه ویژه به صنایع تکمیلی برای سربلندی هرچه بیشتر نسل‌های آینده کشور تأکید کرد و گفت: آماده هرگونه همکاری در این زمینه با اصحاب رسانه هستم.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (شنبه، ۲۲ اردیبهشت) در بازدید از تحریریه رسانه‌های روابط عمومی وزارت نفت در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تأکید کرد: برای سربلندی هرچه بیشتر نسل‌های آینده باید به صنایع تکمیلی توجه ویژه شود؛ زیرا برای نمونه، ارزش هر تن متانول صادراتی ۲۵۰ دلاری را با تکمیل زنجیره می‌توان به ۷ هزار دلار رساند.

وی با تأکید بر تمرکز اصحاب رسانه بر موضوع تکمیل زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی اعلام کرد که در این زمینه آماده هرگونه همکاری است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: با سرمایه‌گذاری در هریک از صنایع پایین‌دستی و تکمیلی که سرمایه پایینی نیز نیاز دارد، یک وابستگی کشور قطع و در کنار آن اشتغال‌زایی و ارزش افزوده بالا ایجاد می‌شود.

شاهمیرزایی با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی به‌عنوان مواد اولیه در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود، تصریح کرد: لازم است که اصحاب رسانه بر صنایع بالادست، از اکتشاف و استخراج تا تولید و صادرات تمرکز کنند، اما اگر در بخش پایین‌دست صنعت سرمایه‌گذاری نشود، مانند این است که ایران طلای خود را به‌صورت سنگ صادر کند تا دیگران از ارزش‌افزوده آن استفاده کنند.

وی افزود: کاربرد و تأثیر تک‌تک محصولات صنایع پتروشیمی در اقتصاد کشور باید از سوی اصحاب رسانه بررسی و معرفی شود.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شعار «صنعت نفت؛ جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» از روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌) به‌مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد و امروز به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 641491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =