به گزارش خبرنگار شانا، دکتر اکبر نعمت اللهی صبح امروز (20 آذر) در گردهمایی سالانه روابط عمومی های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: زحمات و تلاش بخش بالادستی صنعت نفت در شرکت ملی پالایش و پخش و گاز دیده می شود و ارتباط این شرکت ها با مردم بیشتر از سایر بخش های صنعت است.
وی با بیان اینکه شرکت های ملی پالایش و پخش و گاز نباید به عنوان پاشنه آشیل صنعت نفت مورد هجوم رسانه ها قرار بگیرند، خواستار تقویت هرچه بیشتر روابط عمومی های این شرکت ها شد.
نعمت اللهی تصریح کرد: هم اکنون زمان این فرارسیده که عملکرد دولت در بخش های مختلف به گونه ای صحیح و شفاف به اطلاع جامعه برسد و این مهم جز با حضور پررنگ روابط عمومی ها امکان پذیر نخواهد بود.
وی با تاکید بر ضرورت درایت و تدبیر در انجام امور گفت: رویکرد روابط عمومی وزارت نفت باید نسبت به گذشته تغییر کند و این تغییر در بخش ارتباطات باید نقش پررنگ تری داشته باشد.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت فعال سازی سایت های شرکت ها و ارتباط بیشتر با خبرنگاران را از راه کارهای مهم ارتقای روابط عمومی ها اعلام و تصریح کرد: کارشناسان روابط عمومی باید به عنوان مهندسان انسانی وظیفه مهم ارتباطات و اطلاع رسانی را به نحو مطلوب انجام دهند.
وی همچنین پیشنهاد تبدیل روابط عمومی های چهار شرکت اصلی به مدیریت را مطرح کرد و افزود: در صورت فعال تر شدن روابط عمومی ها، جایگاه آنها نسبت به گذشته ارتقا خواهد یافت.
نعمت اللهی همچنین از ارزشیابی روابط عمومی های صنعت نفت خبر داد و گفت: همه روابط عمومی های صنعت نفت بر اساس شاخص های تایید شده ارزیابی و رتبه بندی می شوند.
وی به برگزاری سمینار روابط عمومی های صنعت نفت در اوایل اسفند سال جاری اشاره کرد و گفت: با برگزاری این سمینار هم افزایی بیشتری میان همه روابط عمومی های صنعت نفت ایجاد می شود.
نعمت اللهی گفت: بر اساس تاکید وزیر نفت مبنی بر اطلاع رسانی شفاف و صحیح اخبار صنعت نفت، اداره کل روابط عمومی وزارت نفت و به تبع آن شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) نقش برجسته ای در این امر خواهند داشت.
وی به روند بهبود کیفیت شانا اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی ها و تحولات اخیر در این بخش، در آینده نزدیک شاهد تنوع و کیفیت بیشتر اخبار شانا به عنوان خبرگزاری رسمی وزارت نفت بیش از گذشته خواهیم بود.
شانا_ گروه پالایش و پخش: مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با تاکید بر انجام برنامه ریزی مناسب روابط عمومی ها برای سال 1393 گفت: اطلاع رسانی پیش از اعلام نیاز و درخواست از سوی جامعه، باید در صدر فعالیت های یک روابط عمومی قرار بگیرد.
کد خبر 210444
نظر شما