قوانین مزاحم افزایش تولید و صادرات شناسایی و بهبود یابد

رئیس مجلس گفت: باید جذب سرمایه‌گذاران برای افزایش تولید و صادرات در کشور را بررسی کرد و بخشی از قوانین که برای تسهیل در کسب‌وکار موانعی ایجاد کرده‌اند، شناسایی و برای تصویب بهتر به مجلس منتقل کنیم.

به گزارش شانا، علی لاریجانی عصر دیروز (یکشنبه 25 بهمن‌ماه) در همایش «فرصتهای سرمایه گذاری در پسا برجام» در شهر قم افزود: در سال جاری سختیها و فشار زیادی در بخش صنعت و معدن مشهود بود، اما شاهد به ثمر رسیدن برجام در کشور بودیم که امیدواریم در این عرصه بسیار راهگشا باشد.

وی با اشاره به اظهار مخالفت برخی افراد با برجام، تصریح کرد: من معتقدم مذاکرات هسته ای با کشورهای غربی به درستی انجام شد و نظام در این رابطه تصمیم مناسبی اتخاذ کرد که در همین جهت بیش از 30 جلسه مفصل برای بررسی نقاط قوت و ضعف برگزار شد تا سازوکارهای درست را مشخص کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ممکن است در تاکتیکها کمی پس و پیش شده باشد، اظهار کرد: ایران در زمینه غنی سازی، تحقیق و توسعه و ورود به بازار مبادلات هسته ای در مقابل پذیرش برخی محدودیتها که هیچ خسارتی به دانش هسته ای کشور وارد نمی کند، به اهداف خود دست یافت.

وی با بیان این که اکنون باید از فضای باز پس از برجام به خوبی بهره مند شویم، گفت: باید جذب سرمایه گذاران برای افزایش تولید و صادرات در کشور را بررسی کنند و بخشی از قوانین که برای تسهیل در کسب و کار موانعی ایجاد کرده اند، به دقت شناسایی و برای تصویب قوانین بهتر به مجلس شورای اسلامی منتقل کنیم.

رئیس قوه مقننه در بخشی از این سخنان گفت: برای گسترش و رونق تولید داخلی که به دنبال آن بیکاری و بسیاری از تگناهای اقتصادی برطرف می شود، همه باید دست به دست هم داده و تلاش کنند.

کد خبر 255200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =