همکاری ایران و الجزایر برای مقابله با توطئه کاهش قیمت نفت

معاون اول رئیس جمهوری بر همکاری دو کشور ایران و الجزایر برای مقابله با توطئه کاهش قیمت نفت تاکید کرد و گفت: دو کشور باید برای زندگی بدون وابستگی به درآمدهای نفتی برنامه‌ریزی کنند و تهران می‌تواند تجربیات خود در این زمینه را در اختیار الجزایر قرار دهد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، دیروز (دوشنبه، 26 بهمن ماه) در دیدار با عبدالوهاب نوری، وزیر منابع آبی و محیط زیست الجزایر، با بیان این که کشورهای غربی اقدامی برای حل مسائل دنیای اسلام نخواهند کرد، گفت: باید کشورهایی نظیر ایران و الجزایر پیشتاز حل مشکلات باشند.

وی با اشاره به مناسبات تاریخی و دوستانه دو ملت، ضرورت پیگیری توافقهای دوجانبه که در جریان سفر به الجزایر و برگزاری کمیسیون مشترک به امضا رسید را یادآور شد و افزود: ایران هیچ محدودیتی برای توسعه همکاریها با الجزایر ندارد و از همکاریهای مشترک در طرحهای اقتصادی حمایت می‌کند.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین بر همکاری دو کشور برای مقابله با توطئه کاهش قیمت نفت تاکید کرد و گفت: ایران و الجزایر باید برای زندگی بدون وابستگی به درآمدهای نفتی برنامه‌ریزی کنند و تهران می‌تواند تجربیات خود در این زمینه را در اختیار الجزایر قرار دهد.

جهانگیری رفع تحریمهای ظالمانه را موجب فراهم شدن شرائط ارتقای مناسبات با الجزایر ارزیابی کرد و ضمن قدردانی از میهمان نوازی رئیس جمهوری و نخست وزیر این کشور که در سفر وی به الجزایر صورت پذیرفت، خواستار پیگیری توافقهای انجام شده در کمیسیون مشترک دو کشور شد.

عبدالوهاب نوری، وزیر منابع آبی و محیط زیست الجزایر نیز با تاکید بر سیاست مسئولان بلندپایه کشورش بر گسترش همکاری با ایران در همه زمینه ها، توانمندیهای شرکتها و مهندسان ایرانی را در استفاده از فناوریهای نوین بویژه در طرحهای مرتبط با آب و برق ستود.

وی با اشاره به موفقیت ایران در مذاکرات هسته‌ای، این توافق را افتخار کلیه کشورهای اسلامی دانست و افزود: همه کشورها خواهان استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته‌ای به عنوان حق قانونی خود هستند و ایران با ایستادگی از حقوق خود صیانت کرد.

وزیر منابع آبی و محیط زیست الجزایر سپس به اوضاع نابسامان خاورمیانه و سیاستهای نادرست برخی کشورها اشاره کرد و با تاکید بر رایزنی و هماهنگی دو کشور برای مقابله با مخاطرات، گفت: سیاستهای غیر منطقی برخی کشورهای منطقه باعث سقوط قیمت نفت و نگرانی کشورهای صادر کننده نفت شده است.

کد خبر 255256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =