استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر یکی از اصول دستیابی به توسعه پایدار است

رئیس انجمن مهندسان برق و الکترونیک ایران، ارتقای استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر و پایدار را یکی از شروط اصلی و اساسی دستیابی به توسعه پایدار و برون رفت از چالشهای عرصه انرژی در سطح جهان و کشور عنوان کرد.

به گزارش شانا، یکی از فعالان بخش خصوصی صنعت برق، امروز (سه‌شنبه، 27 بهمن ماه) در هشتمین همایش ملی نیروگاههای برق در پژوهشگاه نیرو گفت: دبیرکل سازمان ملل متحد چشم‌انداز جهانی حوزه انرژی را در سپتامبر سال 2011 با عنوان انرژی پایدار برای همه تا سال 2030 ترسیم کرد.

وی افزود: تامین دسترسی جهانی به خدمات نوین انرژی و دو برابر شدن سهم مردم از انرژیهای جهانی در این چشم‌انداز دنبال می‌شود.

این فعالا بخش خصوصی برق با بیان این که دستیابی به توسعه پایدار بدون انرژی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: چشم‌انداز جهانی انرژی به دنبال ایجاد دگرگونی در سامانه های جهانی انرژی است تا جهانی موفق‌تر، ایمن‌تر و سالمتر برای نسل حاضر و آیندگان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، محورهای هشتمین همایش ملی نیروگاههای برق مدیریت و بهینه سازی مصرف آب، بهینه سازی در جهت بهسازی سیستمها، بهبود راندمان و بازتوانی، بهره‌برداری ایمن، اقتصادی و سازگار با محیط زیست، سلامت، ایمنی و محیط زیست، روشهای نوین نگهداری و تعمیرات نیروگاهی، مدیریت تکنولوژی و ساخت داخل، اقتصاد برق، بازار برق و بورس انرژی، مدیریت دانش، آموزش و توسعه منابع انسانی، تجدید ساختار، خصوصی سازی و سرمایه گذاری در احداث نیروگاههاست.

کد خبر 255300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =