محیط زیست در تکمیل فرآیندهای زیست محیطی پتروشیمی مکران مشکلی ندارد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست در تکمیل فرآیندهای زیست محیطی پتروشیمی مکران هیچ مشکلی ندارد و نهایت همکاری را هم انجام خواهد داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار، امروز (سه‌شنبه، 27 بهمن ماه) در جریان بازدید از مجتمع پتروشیمی چابهار در جمع مدیران سیستان و بلوچستان، گفت: امروزه یکی از مولفه های مهم در توسعه، ظرفیتهای زیست محیطی است که امکان سنجی از ظرفیتهای آن نظیر دریا، آب، خاک و هوا باید قبل از اجرای هر طرح و برنامه توسعه‌ای در هر منطقه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که توجه به اصل محیط زیست می‌تواند توسعه را همگام با خواسته های دولت و رویکردهایش در هر منطقه به اجرا در آورد، افزود: توسعه سواحل مکران از رویکردهای اصلی دولت است که باید در کنار آن مسائل محیط زیست و محیط انسانی منطقه نیز مدنظر قرار گیرد.

ابتکار تصریح کرد: سواحل مکران ظرفیتهای طبیعی و انسانی زیادی برای توسعه دارد، ولی نباید از مسائل زیست محیطی آن در بحث توسعه غافل شد، زیرا وجود دریای عمان و گونه های دریایی مختلف در آن حساسیتهای زیست محیطی این منطقه را بالا می‌برد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که نباید در فرآیند توسعه آسیبی به محیط زیست وارد شود، عنوان کرد: سیاست کلی نظام درباره محیط زیست، خط و مشیهای مهمی است که مقام معظم رهبری ابلاغ فرموده‌اند.

وی فرآیند توسعه هر منطقه را مبتنی بر رعایت ضرورتهای مسائل محیط زیستی آن منطقه دانست و گفت: چه در بحث پتروشیمی و چه در بخش نفت، صنعت و کشاورزی باید مسائل زیست محیطی همان منطقه لحاظ شود.

ابتکار، مکران را منطقه‌ای رو به روی دروازه های ورودی جهان برشمرد و افزود: این که مکران منطقه‌ای مهم است، قابل انکار نیست، ولی باید قبل از اجرای فرآیندهای توسعه‌ای در این منطقه، امکان سنجیهای لازم انجام شود، همچنین باید مسائل آن طوری بررسی شود که در آینده مشکلات زیست محیطی به وجود نیاید.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: محیط زیست در تکمیل فرآیندهای زیست محیطی پتروشیمی مکران هیچ مشکلی ندارد و نهایت همکاری را هم انجام خواهد داد.

وی از سرمایه گذاران منطقه خواست تا در مورد مسائل محیط زیست با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری لازم را داشته باشند.

کد خبر 255306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =