صنعت نفت ایران ظرفیت سرمایه گذاری عظیم را دارد

مشاور رئیس جمهوری گفت: نفت ایران در شرایط کنونی به یک سرمایه گذاری بزرگ نیاز دارد تا ظرفیت خود را تا روزی یک میلیون بشکه افزایش دهد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شواری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکبر ترکان در دیدار با کاتسویوکی کاوای، مشاور نخست وزیر ژاپن گفت: ایران هم اکنون در بسیاری از زمینه ها نیازمند سرمایه گذاری است و 11 سال تحریمهای ظالمانه اقتصاد ایران را ضعیف کرده است هرچند وجود این تحریمها باعث شد تا دانش و صنعت خود را توسعه دهیم، اما سرمایه گذاریها کمتر رشد کرد.

ترکان درباره همکاریهای اقتصادی میان ایران و ژاپن گفت: سابقه همکاری و تعامل اقتصادی میان این دو کشور به گذشته های دور باز می گردد در شرایطی که هر دو طرف از این همکاریها رضایت داشتند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور سرمایه گذاری در صنعت نفت را یک فرصت بی نظیر برای سرمایه گذاران خارجی به ویژه ژاپنیها دانست و افزود: نفت ایران در شرایط کنونی به یک سرمایه گذاری بزرگ نیاز دارد تا ظرفیت خود را تا روزی یک میلیون بشکه افزایش دهد. این با وجودی است که قیمت نفت در پایین ترین نقطه قرار گرفته، اما می دانیم در سالهای آینده روند قیمت نفت بهتر خواهد شد و اگر اکنون سرمایه گذاری در این بخش صورت بگیرد می توان به بازدهی سرمایه امیدوار بود.

ترکان افزود: صنعت پتروشیمی نیز یکی دیگر از فرصتهای سرمایه گذاری در کشور است که به نظر می رسد حرکت سرمایه گذاریها در این بخش باید روی صنایع پایین دستی پتروشیمی باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون عمده فعالان صنعت پتروشیمی از بخش خصوصی هستند و دولت به طور جدی از این صنعت و فعالان آن حمایت می کند.

کد خبر 255320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =