سرمایه گذاری 4 میلیارد دلاری عراق در بخش صنعت

رئیس اتاق بازرگانی استان ذیقار عراق اظهار کرد: این کشور در سال 2016 میلادی، چهار هزار میلیارد دلار در بخش صنعت سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، عبدالله رزاق، رئیس اتاق بازرگانی ذیقار عراق که به همراه یک هیئت تجاری به استان کرمانشاه سفر کرده است، امروز (چهارشنبه 28 بهمن ماه) در جمع تجار کرمانشاهی گفت: مبلغ 4 میلیارد دلار را بانک مرکزی عراق با سود 4 درصد برای توسعه بخش صنعت اختصاص داده است.

وی با اشاره به روابط تجاری ایران و عراق افزود: با توجه به هم مرزی ایران و عراق تبادل تجاری بین دو کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خوشبختانه تجار کرمانشاهی برای حضور در بازار ذیقار از خود تمایل نشان داده‌اند.

رزاق تصریح کرد: برای توسعه روابط تجاری بین 2 کشور باید درک مشترکی از نیازهای طرفین ایجاد کنیم تا مبادلات اقتصادی به راحتی انجام شود؛ کشور عراق در طول سالهای گذشته روابط تجاری خود با دیگر کشورها را گسترش داده که در این میان ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اتاق بارزگانی استان ذیقار عراق با اشاره به این که کالاهای ایرانی مورد استقبال عراقیها قرار می‌گیرند، گفت: کالاهای ایرانی با توجه به قیمت مناسبشان برای کشور عراق مفید هستند.

وی با تاکید بر این که دولت عراق در سال 2016 به صورت جدی به دنبال تقویت بخش اقتصادی است، عنوان کرد: ما در سفر خود به ایران به دنبال تقویت روابط تجاری با این کشور هستیم.

رزاق با اشاره به نفت خیز بودن استان ذیقار عراق گفت: این استان از ظرفیتهای خوبی برای توسعه روابط تجاری با ایران برخوردار است.

رئیس اتاق بارزگانی استان ذیقار عراق از بازرگانان ایرانی دعوت کرد که در نمایشگاه اقتصادی این استان که فروردین ماه سال آینده برگزار می‌شود، شرکت کنند.

استان ذیقار عراق با حدود 2 میلیون نفر جمعیت در جنوب عراق قرار دارد و یکی از استانهای صنعتی این کشور محسوب می‌شود، اکنون حدود 50 درصد از کل صادرات کشورمان به عراق از طریق استان کرمانشاه انجام می‌شود.

کد خبر 255360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =