ثبات شرائط اقتصادی کشور باوجود کاهش قیمت نفت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حالی که ایران سال گذشته تحریم بود و قیمت نفت نیز در دو سال گذشته به شدت کاهش یافت، اما با این حال شرائط اقتصادی کشور باثبات بود و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز به زیر 10 درصد کاهش یافت.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، علی طیب نیا، امروز (چهارشنبه 28 بهمن ماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: در حالی که ایران در سال گذشته تحریم بود و قیمت نفت نیز در دو سال گذشته به شدت کاهش یافت، اما با این حال شرائط اقتصادی کشور باثبات بود و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز به زیر 10 درصد کاهش یافت که آثار آن در بازار ارز و طلا حاکم است.

وی افزود: باتوجه به این که نرخ تورم کاهش یافته انتظار این است که متغیر اسمی متناسب با نرخ رشد تنظیم شود تا شاهد تلاطم در بازار ارز نباشیم.

طیب نیا درباره مطالبات فعالان اقتصادی و بدهی معوق آنها نیز تصریح کرد: این مسئله در حال رسیدگی است و مطالبات بانکی از بدهکاران باتوجه به مصوبه هیئت وزیران و شرائط اقتصادی، با مدارا در حال بررسی است.

وزیر اقتصاد با بیان این که قانون رفع موانع رقابت‌پذیر حکمی برای تسویه بدهی ارزی بدهکاران است، افزود: نرخ ارز پس از گشایش اعتبار دچار تغییر شد و بخشی از بدهکاریها ناشی از این مشکل است، البته براساس مصوبه هیئت وزیران مقرر شد بانک مرکزی در این زمینه اقدامهای لازم را آغاز کند.

کد خبر 255372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =