سازندگان برای بقا در بازار رقابتی، باید ارتقا یابند

رئیس انجمن علمی موتور ایران اعلام کرد: سازندگان باید به فکر روزآمد کردن در حد بازار جهانی باشند تا افزون بر حفظ بقای خود، توان حضور در بازار رقابت را پیدا کنند و به این منظور، انجمن موتور ایران یاری‌دهنده سازندگان خواهد بود.

به گزارش شانا، سید محمد افقهی، رئیس انجمن علمی موتور ایران و دبیر نهمین همایش موتور‌های درون‌سوز و نفت در مراسم اختتامیه این همایش که 28 بهمن ماه در مرکز همایشهای بین‌المللی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، به پیمان کیوتو در سال 97 اشاره کرد و افزود: ایران به عنوان یکی از اعضای پیمان کیوتو نسبت به رعایت استانداردها و ارائه گزارشهای سالانه و اقدامهای موثر علمی و عملی برای کاهش دی اکسید کربن متعهد شده است.

وی افزود: با بروز‌رسانی این پیمان در اجلاس اقلیمی پاریس که ایران هم از متعهدان آن است، قوانین سخت‌گیرانه‌تر شده و ناتوانی در این امر عواقب نگران کننده و جرایم دو چندانی برای کشور در پی خواهد داشت.

افقهی با اشاره به‌این‌که پایش دمای زمین دیگر به معنای کاهش گاز‌های تنها مضر نیست و همه فرآیند احتراق زیر ذره‌بین است، گفت: قسمت دیگر این پیمان، پایش قیمت سوخت به منظور صرفه‌جویی انرژی پاک است و این موضوع یعنی 180 درجه چرخش نسبت به دهه‌های 70 و 80 میلادی که کاهش قیمت سوخت از اهداف کشورهای توسعه یافته بود.

دبیر نهمین همایش موتور‌های درون‌سوز و نفت با تاکید بر این که عوامل یاد شده دارای اهداف مشترکی هستند، ادامه داد: احتراق بهتر و مصرف سوخت کمتر از مهمترین اهداف بوده و این مهم با بهره‌مندی از توان علمی و فنی همه بخشهای صنعت، ‌دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و مراجعه دولت به انجمنهای علمی به عنوان بازوی مشورتی و بهره‌مندی از خدمات تخصصی حاصل خواهد شد.

وی با تاکید بر این که موضوع مهم دیگر تحولات سیاسی جدید و تاثیر آن بر روی صنعت و حوزه کاری موتور است، افزود: برجام برای مصرف کننده، محصول ارزان‌تر و با کیفیت‌تر به ارمغان خواهد آورد و درآمد دولت را افزایش و حتی بازار کار را تحت تاثیر مثبت قرار خواهد داد.

افقهی افزود: شرکتهایی که متوجه نشوند بازار عوض شده است، از بین خواهند رفت و بعضی از تولید‌کنندگان دو سال آینده در جمع ما نخواهند بود.

وی به 16 سال فعالیت طراحی مشارکت و هدایت مهمترین پروژه‌های موتوری کشور اشاره کرد و گفت: کیفیت یعنی تکرار قطعه سالم که کمتر خط تولید در کشور خواهید یافت که این مهم در آن اتفاق افتد و این بزرگترین مشکل قطعه‌سازی امروز کشور است.

کد خبر 255449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =