بانکها به مرور اتصال خود را با سوئیفت برقرار کردند

رئیس کل بانک مرکزی گفت: سوئیفت این نیست که یک بانک با سیم به آن وصل شود، بلکه نیاز به نرم افزارهای مربوطه دارد، البته بانکها به مرور توانسته‌اند اتصال خود را برقرار کنند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، ولی الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی، امروز (شنبه، یکم اسفندماه) در مراسم رونمایی از مدل مفهومی ریل گذاری بانکها برای نقش آفرینی در اقتصاد مقاومتی در بانک انصار، با تاکید بر نقش بانکها در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: هسته اصلی مقاومت و پایداری در نظام اقتصادی را بانکها با محوریت و مسئولیت بانک مرکزی برعهده دارند.

وی افزود: نظام بانکی اگر شفاف و منضبط و قانونمند حرکت کند هم می‌تواند سودآوری و ثبات داشته باشد و هم نقش موثر خود را در اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

سیف با بیان این که اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد دوره تحریم نیست، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی به زمان تحریم محدود نیست و باید در زمان تحریم و پساتحریم مورد تاکید باشد.

وی درباره نقش بانک مرکزی برای تحقق اقتصاد مقاومتی، عنوان کرد: بانک مرکزی باید اقتصاد را به صورت مداوم، رصد و از بروز شوک و نوسان جلوگیری کند، زیرا سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی باید در شرائط باثبات، تصمیم گیری کنند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین در حاشیه این مراسم به برخی انتقادها مبنی بر اتصال نشدن بانکها به سوئیفت اشاره کرد و افزود: تعجب می‌کنم اگر تاکنون بانکی نتوانسته باشد به شبکه سوئیفت متصل شود.

سیف ادامه داد: سوئیفت این نیست که یک بانک با سیم به آن وصل شود، بلکه نیاز به نرم افزارهای مربوطه دارد، البته بانکها به مرور توانسته‌اند اتصال خود را برقرار کنند.

وی با اشاره به این که بانک مرکزی باید همواره اقتصاد را رصد کند، تاکید کرد: بر این اساس هر حرکتی و یا شوکی که در اقتصاد کشور رخ می‌دهد ما باید مسیری را فراهم کنیم که با ایجاد آرامش و مکانیزمهای لازم واکنشهای به موقعی داشته و تا حد ممکن از آسیبهای وارده به آن جلوگیری کنیم.

کد خبر 255463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =