شرکتهای کره جنوبی می‌توانند همکاریهای بلندمدت خود را در ایران آغاز کنند

وزیر راه و شهرسازی بر توسعه روابط میان ایران و کره جنوبی از طریق ایجاد شرکتهای مشترک و امضای تفاهمنامه‌های همکاری در بلندمدت تاکید کرد و گفت: شرکتهای کره جنوبی برای انجام پروژه‌های مختلفی می‌توانند در بازار ایران فعال شوند.

به گزارش شانا، عباس آخوندی در دیدار با جو هیونگ هوان، وزیر تجارت٬ صنعت و انرژی کره جنوبی افزود: فرصتهای بسیاری برای همکاریهای مشترک دو کشور وجود دارد.

وی با یادآوری سفر پارسال خود به کره جنوبی و مذاکره با شرکتهای وابسته به وزارت زمین و حمل و نقل این کشور، افزود: مسئله اصلی٬ روابط بلندمدت میان دو کشور بود، به طور مسلم ما در بخشهای مختلف به دنبال شریکانی هستیم.

آخوندی سرمایه‌گذاری و چگونگی تأمین مالی پروژه‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: بدون یک مدل مالی مشخص یا فاینانس نمی‌توانیم کار عملیاتی خاصی انجام دهیم.

وزیر راه و شهرسازی روابط بلندمدت و تأمین مالی را دو مسئله مهم برشمرد و گفت: ایجاد شرکتهای مشترک میان دو کشور اقدام بسیار خوبی است زیرا ما به روابط بلندمدت و انجام سرمایه‌گذاری با کشورهای مختلف جهان فکر می‌کنیم.

آخوندی با بیان این‌که پروژه‌های صنعتی بسیاری در زیرشاخه‌های حمل و نقل ایران تعریف می‌شود، افزود: آماده‌ایم در نوسازی ناوگان هوایی٬ واگن سازی٬ کامیون و اتوبوس همکاریهای خود را با کره جنوبی توسعه دهیم.

وی یادآور شد: پیشنهادهایی درباره حمل و نقل ریلی وجود دارد و با ایتالیاییها در این زمینه مذاکراتی انجام شده و کره جنوبی نیز می‌تواند با تعریف پروژه در این حوزه حضور یابد.

آخوندی به کریدور بندرعباس - سرخس به عنوان یکی از کریدورهای اصلی کشور در زمینه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای اشاره کرد و افزود: ایران تمایل دارد این کریدور را در حوزه‌های ریلی و جاده‌ای بهسازی کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وی با بیان این‌که در زمینه حمل و نقل ریلی لازم است تفاهمنامه‌ای میان دو کشور امضا شود٬ گفت: مذاکرات انجام شده با شرکتها برای خرید واگنهای قطار در حال انجام است.

کد خبر 256027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =