سطح همکاریهای بازرگانی ایران و روسیه 10 برابر می شود

رئیس‌ کل گمرک ایران گفت: با اجرای یادداشت تفاهم کریدور سبز گمرکی بین ایران و روسیه پیش‌ بینی می‌شود سطح روابط تجاری دو کشور به 10 برابر افزایش یابد و 30 میلیارد دلار اجرای پروژه مشترک میان دو کشور نیز تعریف شده است.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی گمرک ایران، بزرگترین سند همکاریهای گمرکی تاریخ دو کشور ایران و روسیه نهایی شد؛ این توافق که بزرگترین سند همکاریهای گمرکی تاریخ دو کشور به‌ شمار می‌رود در سفر ولادیمیر مالینین، معاون اول رئیس‌ کل گمرک فدراسیون روسیه به تهران و در دیدار با مسعود کرباسیان رئیس‌کل گمرک ایران نهایی شد.

این یادداشت تفاهم کریدور سبز گمرکی برای توسعه ترانزیت میان ایران و روسیه است که در بخش جاده‌ای، دریایی و ریلی صورت خواهد گرفت و تسهیلات کریدور سبز گمرکی شامل بخش ترانزیت نیز می‌شود.

گمرکات دو کشور همچنین توافق کردند تا مسیر ریلی را از طریق کشور آذربایجان توسعه دهند و ترانزیت دریایی نیز با محوریت بنادر آستراخان، ماخاچ قلعه و بندر علیا از طرف کشور روسیه و بنادر آستارا، انزلی، امیرآباد و نوشهر توسعه یابد.

در این زمینه مسیر ترانزیت ریلی با توجه به استقبال تجار و بازرگانان دو طرف مورد تاکید قرار گرفت، بر پایه این گزارش پیشنهاد روسیه مبنی بر ایجاد یک سازمان منطقه‌ای گمرکی با حضور کشورهای عضور اوراسیا و ایران مورد پذیرش طرف ایرانی قرار گرفت.

به گفته مسعود کرباسیان، رئیس‌ کل گمرک ایران با اجرای یادداشت تفاهم کریدور سبز گمرکی پیش‌ بینی می‌شود سطح روابط تجاری دو کشور به 10 برابر افزایش یابد و 30 میلیارد دلار اجرای پروژه مشترک میان دو کشور نیز تعریف شده است.

متن پیش‌ نویس یادداشت تفاهم کریدور سبز گمرکی و تبادل ارزش گمرکی کالاها میان دو کشور در حضور کرباسیان، رئیس‌کل گمرک ایران به امضای معاون اول رئیس‌ کل گمرک فدراسیون روسیه و بهزاد شیری، معاون برنامه‌ریزی و امور بین‌الملل گمرک ایران رسید.

کد خبر 256156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =