همه بانکها مجهز به دریافت سوئیفت هستند

رئیس کل بانک مرکزی از مذاکره با سه بانک متقاضی برای دریافت تسهیلات بلند مدت از بازار بین بانکی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، ولی ا... سیف با بیان این‌که بازار بین‌بانکی، مکانی است که می‌تواند نیازهای کوتاه‌مدت و کمتر از یک هفته‌ای بانکها را تامین کند، گفت: دریافت تسهیلات بلندمدت در این بازار اخلال ایجاد می‌کند زیرا تقاضا دراین بازار بالا است.

وی اظهارکرد: با توجه به اقدامهایی که بانک مرکزی در بازار بین بانکی انجام داده است نرخ این بازار از بیش از 29 درصد به 19 درصد کاهش یافته است، اما این نرخ باید به حوالی نرخ تورم (12.6 درصد) کاهش یابد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: براین اساس باید اقدامهای لازم برای کاهش نرخ بازار بین بانکی تا نزدیک شدن به نرخ تورم انجام شود.

سیف با تاکید بر این‌که تقاضای بلندمدت سبب می‌شود تا کاهش نرخ این بازار با کندی مواجه شود، گفت: سه بانک تقاضای دریافت تسهیلات بلندمدت از این بازار دارند و بانک مرکزی برای رفع این مشکل مذاکراتی را با این بانکها انجام داده است.

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار به نقل از رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر "وجود سه بانک بد"، افزود: این سه بانک کار خلاف قانون انجام نمی‌دهند، بلکه تقاضای دریافت تسهیلات بلندمدت از بازار بین بانکی دارند و این امر روند کاهش نرخ این بازار را با کندی مواجه می کند.

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به پرسشی درباره وضع فعالیت سوئیفت نیز گفت: تمام بانکها مجهز به دریافت سوئیفت هستند و پیام رسانی انجام می‌شود.

سیف در واکنش به افرادی که اعلام می‌کنند سوئیفت فعال نیست، اظهارکرد: این افراد اطلاعات را به روابط عمومی بانک مرکزی ارائه کنند تا سوئیفت بانک یادشده با هماهنگی روابط عمومی و بانک مرکزی توسط آنها رصد شود.

وی با بیان این که این گونه اظهارات غرض ورزی است، تصریح کرد: هیچ مشکلی درباره سوئیفت نداریم به نحوی که سوئیفت حتی در 9 بانک رفع تحریم شده نیز فعال است.

  

کد خبر 256234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =