توجه به سرمایه گذاری داخلی اولویت نخست ایران است

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: توجه به سرمایه گذاری داخلی اولویت اول کشور است، اگر به سرمایه گذاران داخلی توجه نشود، سرمایه گذاران خارجی هم رغبتی برای حضور در کشور پیدا نمی‌کنند.

به گزارش شانا، محمد خزاعی امروز (یکشنبه، 16 اسفندماه) در نخستین همایش فرصتهای سرمایه گذاری استان سمنان گفت: اکنون ضروری است کشور به سمت سرمایه گذاری حرکت کند و حتی خود سرمایه گذاران نیز خانه سرمایه گذار بدون پسوند خارجی در کشور ایجاد کنند.

وی افزود: خانه سرمایه گذاری باید به عنوان یک تشکیلات منسجم از حقوق سرمایه گذاران دفاع کنند، زیرا سرمایه گذاری در کشور یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام است، الزام برای کشور و الزام برای مقابله با تحریمهاست.

خزاعی تصریح کرد: امروز دنیای اقتصاد و سیاست را نهادهای سرمایه گذاری اداره می‌کند و نگاههای سرمایه گذاری باید فراتر از وضعیت حال حاضر باشد.

معاون وزیر اقتصاد برگزاری این همایش با نگاه به سرمایه گذاران داخلی را کاری ارزشمند دانست و یادآور شد: توجه به سرمایه گذاری داخلی اولویت اول کشور است، اگر به سرمایه گذاران داخلی توجه نشود، سرمایه گذاران خارجی هم رغبتی برای حضور در کشور پیدا نمی‌کنند.

وی بحث امنیت و آرامش برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مهم دانست و عنوان کرد: سرمایه گذاران به امنیت و آرامش در بحث اجتماعی و فرهنگی و ثبات در مقررات و قوانین نیاز دارند، یکی از مسئولیتهای دستگاههای اجرایی، امنیتی، انتظامی و قضایی این است سرمایه گذاری که در چارچوب قوانین و مقررات حرکت می‌کند برای او امنیت و آرامش فراهم کند.

خزاعی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی در کشور، سازمانی بنام سرمایه گذاری وجود دارد که آنها را حمایت کند ولی در حوزه سرمایه گذاری داخلی هیچ دستگاهی به عنوان نهاد متولی وجود ندارد.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: درایت و حمایت رهبری و تلاش تیم مذاکراه کننده و همه دستگاهها و صبر و استقامت مردم باعث شد که فضای جدید در کشور حاکم شود و سرمایه گذاران داخلی باید بدانند توسعه کشور نیازمند جهاد بزرگ است که با همدلی و هماهنگی به سمت توسعه بیشتر پیش برویم.

خزاعی با تاکید بر ضرورت توجه سرمایه گذاران به بازارهای منطقه افزود: سرمایه گذاران از بازارهای منطقه غفلت نکنند، چون افزایش صادرات یکی از فواید سرمایه گذاری است که سرمایه گذار باید به این مهم توجه کند.

کد خبر 256387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =