از سویی دیگر با استناد به سیاستهای کلان کشور در راستای دستیابی به توسعۀ بدون نفت، صنعت پتروشیمی و شرکتهای وابسته جایگاه ویژه ای دارند که به نظر می رسد باید برای ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﻬﺘﺮ اﻧﺠﺎم دادن ﻓﺮآﻳﻨﺪ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ راهبردی مجموعه خود عمل کنند تا به ﻋﻤﻠﻜﺮد ﺑﻬﺘﺮ و ﺗﺤﻘﻖ اﻫﺪاف متعالی ﺳﺎزﻣﺎن منجر شوند.
از این رو مقاله «شناسایی شایستگیهای استراتژیک مدیران ارشد صنعت پتروشیمی» ﭘﺲ از ﺑﺮرﺳﻲ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت ﭘﻴﺸﻴﻦ، ﭼﺎرﭼﻮب اوﻟﻴﻪ ای ﺟﻬﺖ ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺷﺎیستگیهای ﻣﺪﻳﺮﻳﺘﻲ اﺳﺘﺨﺮاج شده است.
در گام دوم سعی شد تا با انجام مصاحبه های عمیق با مدیر عاملان شکرتهای برتر صنعت پتروشیمی که در چهار سال پیاپی بر اساس فرآیند جایزه تعالی صنعت نفت و گزارشهای شرکتهای برتر ایرانی در 100-imj انتخاب شده بودند، معیارهای شایستگی لازم، شناسایی و با استفاده از تحلیل مضمون، بررسی شوند.
ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﻋﺘﺒﺎرﻳﺎﺑﻲ ﻳﺎﻓﺘﻪ ﻫﺎی ﺣﺎﺻﻞ از ﻣﺼﺎﺣﺒﻪ ﻫﺎ ﻧﺘﺎﻳﺢ ﺑه ﺼﻮرت ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺗﺪوﻳﻦ و در میان ﺧﺒﺮﮔﺎن داﻧﺸﮕﺎه و ﺻﻨﻌﺖ ﭘﺘﺮوﺷﻴﻤﻲ ﺗﻮزﻳﻊ شده که سرانجام شایستگی های ﺷﻨﺎﺳﺎﻳﻲ ﺷﺪه در ﭘﻨﺞ ﺑﻌﺪ داﻧﺶ، ﻣﻬﺎرت، ﺗﺠﺮﺑﻪ، ﻧﮕﺮش و وﻳﮋﮔﻴﻬﺎی ﻓﺮدی در 10 ﻣﻮﻟﻔﻪ اﺻﻠﻲ داﻧﺶ راﻫﺒﺮدی، داﻧﺶ ﺗﺨﺼﺼﻲ، داﻧﺶ ﻋﻤﻮﻣﻲ، مهارتهای ادراﻛﻲ، مهارتهای اﻧﺴﺎﻧﻲ و ارﺗﺒﺎﻃﻲ، مهارتهای اﺟﺮاﻳﻲ، ویژگیهای اﺧﻼﻗﻲ، ویژگیهای ﺷﺨﺼﻴﺘﻲ، ﺗﺠﺮﺑﻪ و ﻧﮕﺮش و ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ 54 ﻣﻮﻟﻔﻪ ﻓﺮﻋﻲ دﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪی ﺷده است.
نظر شما