به گزارش خبرنگار شانا، محمدعلی علیمحمدی صبح امروز (سه شنبه، ٢٨ اردیبهشت ماه) در نشست تخصصی «تبیین راهبردهای نهادینه سازی و ساختارسازی مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» در همایش «مسئولیت اجتماعی شرکت؛ مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» (CSR)، مسئولیت اجتماعی صنعت نفت با بیان این مطلب تصریح کرد: بهترین راه حصول اطمینان از تثبیت تغییر ایجاد شده در جامعه توجه به موضوع ممیزی است در صورت بی توجهی به این موضوع نمی توان از ایجاد تغییر اطمینان یافت.
وی ادامه یکی از ویژگیهای قرن بیستم را عصر مدیریت اعلام کرد و افزود: در این عصر باید به رضایت ششگانه رضایت مشتریان، کارکنان، مدیریت، جامعه بین المللی و محیط زیست توجه شود تا بتوان شاهد اجرای مسئولیتهای اجتماعی بود.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ادامه داد: توجه به موضوع ششگانه فوق سبب شده تا امر مدیریت کار سختی باشد زیرا مدیریت باید مجموع منافعی را که باهم در تضاد هستند را تجمیع کند.
محمدی تصریح کرد: در بحث CSR باید به جریان ارزشی حاکم بر سازمان نیز توجه داشت زیرا زمانی این اتفاق در شرکتها رخ می دهد که آنها به رویکردهای انسانی و جامعه توجه داشته باشند.
وی فشارهای بیرونی شامل تحولات بین المللی و فشارهای درونی مانند ضرورت بهبود تعالی را دو عامل مهم برای تغییر و نهادینه شدن CSR اعلام کرد و گفت: امروز سازمانهایی به سمت سی اس ار می روند که به بلوغ رسیده اند زیرا هم اکنون در جامعه ما فشارهای بیرونی برای توجه به این امر چندان جدی نیست.
به گفته وی، راهبردهای سازمان برای تحقق مسئولیتهای اجتماعی باید با اقدامهای سازمان هماهنگ باشند و همه اجزا در یک زنجیره و تعامل با بیرون فعالیت کنند.
نظر شما