به گزارش خبرنگار شانا، نسرین جزنی، امروز (سه شنبه، 28 اردیبهشت ماه) در همایش «مسئولیت اجتماعی شرکت؛ مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» در پنلی با عنوان «تبیین راهبردهای نهادینه سازی و ساختارسازی مسئولیت اجتماعی صنعت نفت» گفت: یکی از روشهای گسترش و توسعه مسئولیتهای اجتماعی توجه به اهمیت و جایگاه آن در تدوین چشم انداز اهداف و ارزشهای سازمانی است.
جزنی افزود: برای تدوین راهبردهای مسئولیتهای اجتماعی آگاهی و دانش به منظور اجرای آن در همه بخشها ضروری است.
عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، مبانی و مبنای تدوین راهبرد مسئولیت اجتماعی را تعهد و پاسخگو بودن در قبال محیط زیست و اقتصاد دانست و گفت: مسئولیتهای اجتماعی با ارزشها و ساختارهای سازمانی به صورت دو سویه در ارتباط است.
رئیس شورای علمی همایش مسئولیتهای اجتماعی، با بیان این که اهداف بلندمدت و کوتاه مدت یکی از اجزای مدرن برای تهیه و تدوین استراتژی مسئولیتهای اجتماعی است، گفت امسال همسو با توسعه کشور و برنامه ششم توسعه و چشم انداز 1404 کشور باید گام مهمی در جهت برنامه ریزی برای تدوین استراتژی مسئولیتهای اجتماعی در سطح صنعت نفت برداریم.
وی افزود: آگاهی و برنامه ریزی در تدوین راهبردی مسئولیتهای اجتماعی سبب تحول خواهد شد.
جزنی با اشاره به این که شرکتهای بزرگ نفتی بین المللی بخشی از بودجه سالانه خود را به مسئولیتهای اجتماعی تخصیص می دهند، گفت: در سال 2015 شرکت اکسون موبیل آمریکا بیش از 255 میلیون دلار از بودجه خود را در مناطق آفریقای جنوبی و شرکت توتال فرانسه 154 میلیون دلار در مناطق شمال آفریقا برای مسئولیت اجتماعی هزینه کرده اند.
نظر شما