۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
  • کد خبر: 262387
مزیت تجمیع فعالیتهای بازرگانی پتروشیمی

ایجاد هلدینگ در بخش بازرگانی محصولات مختلف پتروشیمی سبب افزایش استاندارد، کیفیت و همچنین بهبود روند قیمتگذاری محصولات این صنعت می شود.

هلدینگ را باید حفاظت از منافع مشترک چند شرکت دانست که در چارچوبی تعریف شده، فعالیتهای بازرگانی انجام می دهند و در این صورت همه زیر یک چتر استاندارد با قیمتهای مناسب قرار می گیرند.

یکپارچه سازی بازرگانی پتروشیمی با جلوگیری از تکروی شرکتها مانع ارزان فروشی محصولات می شود و از سویی دیگر با تجمیع صورت گرفته قدرت تاثیر گذاری و قیمت گذاری ایران در زمینه محصولات پتروشیمی در بازارهای جهانی افزایش می یابد.

در ایران با توجه به دولتی بودن و وجود شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، همه شرکتها و هلدینگها باید تحت پوشش وزارت نفت قرار گیرند و تحت یک برند خاص عرض اندام کنند.

متمرکز کردن بازرگانی پتروشیمی اگر به نتیجه برسد باید اقدامی مناسب دانست تا تمامی شرکتها و محصولات تولیدی در یک سطح در بارا ظاهر شوند و نام ایران و اثرگذاری و قدرت چانه زنی کشور را در منطقه و جهان ارتقا خواهد بخشید. در این صورت دیگر از پراکنده فروشی، ارزان فروشی، اقدامهای تکروانه، رقابت پذیری داخلی خبری نیست و آینده مناسبی برای حوزه بازرگانی پتروشیمی فراهم خواهد شد.

 محمود ترابی
دانشیار دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران


کد خبر 262387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =