کارآمدی شرکت ملی پخش در برنامه ریزی راهبردی منابع انسانی

امروزه در بین منابع سازمانی، منابع انسانی با ارزشترین عامل تولید و مهمترین سرمایه هر سازمان به شمار می آید.

به گونه ای که سرمایه انسانی هر سازمان منبع اصلی زاینده مزیت رقابتی و ایجاد کننده قابلیتهای اساسی هر سازمان به شمار می رود، در نتیجه یکی از عمده ترین برنامه ریزیهای سازمانی، برنامه ریزی منابع انسانی است.

بررسی فراز و فرودهای توسعه منابع انسانی نشان می دهد که امروزه نقش و اهمیت سرمایه انسانی در رشد و توسعه سازمانها بیش از پیش نمایان شده است.

از این رو می توان منابع انسانی را منبع راهبردی سازمانی و جز مهم و جدایی ناپذیر مباحث برنامه ریزی راهبردی منابع انسانی دانست.

در حقیقت موفقیت هر سازمان در گرو واحدهای منابع انسانی آن سازمان است و آنچه باعث بهینه شدن منابع انسانی می شود، برنامه ریزی استراتژیک برای آن واحد سازمانی است.

با توجه به اهمیت روزافزون برنامه ریزی راهبردی منابع انسانی و همچنین نقش راهبردی صنعت نفت ایران در پیشبرد اهداف ملی کشور، بررسی عوامل موثر بر اجرای برنامه ریزی راهبردی منابع انسانی یکی از ضرورتهای پژوهشی در این حیطه است.

از اینرو مقاله «بررسی عوامل موثر بر موفقیت برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی» با هدف بررسی هم راستایی راهبردی میان سازمان و منابع انسانی، مشارکت مدیریت، مشارکت تیمی، تعهد سازمانی، توسعه تکنولوژی و جنبه های فرهنگی، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران را به عنوان جامعه آماری مورد بررسی قرار داده است.

نتایج آزمون فرضیه ها حاکی از آنست که برنامه ریزی راهبردی و مشارکت تیمی، تعهد سازمانی، ارزیابی محیطی، مشارکت مدیرییت ارشد رابطه معناداری وجود دارد.

همچنین میزان اجرای برنامه ریزی راهبردی منابع انسانی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بالاتر از میانگین ارزیابی شده است.

کد خبر 262520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =