15 درصد از سهام پالایشگاه نفت تبریز واگذار می‌شود

شانا ـ گروه پالایش و پخش: 15 درصد از سهام شرکت پالایش نفت تبریز روز چهارشنبه هفته‌جاری (هفتم اردیبهشت) در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.

به گزارش شانا، سازمان خصوصی سازی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد به وکالت از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران 291 میلیون و 315 هزار و 750 سهم معادل 15 درصد از سهام این شرکت را با قیمت پایه 3093 ریال را به صورت یکجا و نقد یا نقد و اقساط (30 درصد نقد و 70 درصد اقساط) واگذار خواهد کرد.

در اطلاعیه این عرضه آمده است: قیمت پایانی روز قبل از عرضه به اضافه 15 درصد به شرط آن که کمتر از 3093 ریال نباشد.

کارگزاران خریدار درصورتی مجاز به ورود سفارش خرید در سامانه معاملاتی خواهند بود که 3 درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را به صورت نقدی یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت ارائه کنند.

در صورتی که خریدار به تعهدهای خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکند، ابتدا همه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) از محل وجه واریزی یا ضمانت نامه مذکور تامین و مابقی آن به عنوان وجه التزام به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز خواهد شد، همچنین کارمزد کارگزار فروشنده بر عهده سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود.

کارگزارانی که در این گونه معاملات بدون دریافت مبلغ یادشده یا ضمانت نامه بانکی از مشتری اقدام به ورود سفارش کنند، ملزم به پرداخت کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) به احساب اشخاص مربوطه بوده و مازاد آن تا سقف 3 درصد ارزش معامله بر اساس قیمت پایه به حساب سازمان خصوصی‌سازی است.

همچنین سپرده سایر متقاضیان حداکثر ظرف دو روز کاری پس از اعلام برنده مسترد خواهد شد، ضمن این که برنده رقابت ظرف 30 روز کاری از تاریخ برنده شدن در بورس نسبت به پرداخت ثمن نقدی معامله اقدام کند.

خریداران قبلی سهام بلوکی اقساطی از سازمان خصوصی‌سازی که در اجرای قراردادهای منعقده، اقساط آنان معوق شده تا تسویه بدهی‌های قبلی، حق شرکت در رقابت و خرید مجدد سهام را نخواهند داشت.

متقاضیان تعهد می‌کنند ممنوع المعامله نباشند و مشمول ماده 24 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی مصوب31 تیر 89 نیستند.

افزون ‌بر این، شرکت کارگزاری مفید (سهامی خاص) مسئولیت این عرضه را به عهده خواهد داشت.

کد خبر 169152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =