۲۸ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۹
  • کد خبر: 190854

شانا _ گروه بین الملل: شرکت های نفت روسیه که با سوزاندن گازهای همراه سبب آلودگی هوا می شوند، با جریمه های صد میلیون دلاری یا بیشتر رو به رو خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سرگئی دانسکوی، وزیر منابع طبیعی روسیه روز گذشته (27 خرداد) اعلام کرد: شرکت های نفتی روسی که با افزایش سوزاندن گاز همراه از میدان های نفتی سبب آلودگی هوا شوند، میلیون ها دلار یا بیشتر جریمه خواهند شد.

روسیه هدفی را برای شرکت های نفتی تعیین کرده است که بر اساس آن، شرکت های نفتی به عنوان تولید جانبی از استخراج نفت خام تا سال 2012، نباید بیش از 5 درصد از گازهای همراه از میدان های نفتی را بسوزانند.

وی با بیان این که این جریمه ها در سطح 10 میلیارد روبل (واحد پول ملی روسیه) خواهد بود، افزود: هم اکنون اعلام برآوردهای دقیقی از این جریمه ها دشوار است.

دانسکوی، ماه گذشته میلادی (مه) به دنبال بازگشت ولادیمیر پوتین به کاخ کرملین، به عنوان وزیر منابع طبیعی و اکولوژی روسیه منصوب شد.

وی احتمال داد نخستین برآوردها درباره مقدار جریمه ها، پس از جمع آوری اطلاعات و داده ها در سه ماه نخست سال آینده انجام شود.

این مقام روس اظهار کرد: صنعت روسیه در مقابل هدف استفاده 95 درصدی از گاز همراه میدان های نفتی، تنها از 76 درصد این نوع گازها استفاده می کند.

روسیه سالانه حدود 20 میلیارد مترمکعب (حدود یک سوم از کل گاز تولیدی از میدان های نفتی در داخل) گاز می سوزاند؛ جلوگیری از سوزاندن این نوع گازها می تواند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش فروش گاز این کشور منجر شود.

برخی کارشناسان روسیه را در رده نخست کشوری که بیشترین مقادیر گاز همراه در جهان را می سوزاند، قرار می دهند، اما بر اساس ارزیابی های روسیه، این کشور پس از نیجریه گاز بیشتری را می سوزاند.

شرکت های نفتی از جمله شرکت روسنفت، لوک اویل، شرکت روسی-انگلیسی تی ان کی- بی پی در حال سرمایه گذاری های میلیون دلاری برای دستیابی به هدف دولت روسیه برای افزایش تولید گاز همراه هستند.

وزیر منابع روسیه بر این باور است که دستیابی شرکت ها به هدف تولید 95 درصدی گازهای همراه در سال 2014 محقق خواهد شد.

کد خبر 190854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =