ترکیه به خرید نفت از ایران ادامه می دهد

شانا _ گروه بین الملل: وزیر انرژی ترکیه بر ادامه تجارت نفتی تهران – آنکارا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ترند آذربایجان، تانر ییلدیز روز گذشته (جمعه 16 فروریدن 1392) در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی نیوز ترکیه اعلام کرد: تهران و آنکارا در نظر دارند قرارداد خرید نفت خام ترکیه از ایران را در اوت 2013 (مرداد-شهریور 1392) تمدید کنند.

وی با تاکید بر تثبیت میزان خرید نفت خام ترکیه از ایران، پس از تمدید قرارداد نفتی دو طرف، گفت: ترکیه در ماه مارس روزانه 114 هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است.

وزیر انرژی ترکیه همچنین اعلام کرد: شرکت پالایشگر تاپراش ترکیه در نظر دارد خرید نفت خام از لیبی را نیز از رقم سالانه هفت میلیون بشکه به 10 میلیون بشکه  افزایش دهد.

اداره تنظیم بازار انرژی ترکیه پیش تر اعلام کرده بود: واردات نفت خام ترکیه در ژانویه 2013 نسبت به ماه پیش از آن (دسامبر 2012) با 19 درصد افت رو به رو بوده است.

بر اساس این گزارش، واردات نفت خام ترکیه در  ژانویه 2013 نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز با 11 درصد کاهش همراه بوده است.

ایران و ترکیه همچنین قرارداد گازی ٢٥ ساله ای را امضا کرده اند که براساس آن، سالانه ١٠ میلیارد متر مکعب گاز ایران با خط لوله وارد خاک این کشور می شود.
 
ترکیه حدود ٦٥ درصد گاز خود را از روسیه تامین می کند که عرضه بخشی از آن از طریق اوکراین و بخشی دیگر با خط لوله «بلو استریم» که مستقیم از روسیه و از بستر دریای سیاه به ترکیه عبور می کند، صورت می گیرد.
کد خبر 202936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =