۱۷ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵
  • کد خبر: 207528
تولید نفت عربستان در ماه اوت رکورد زد

شانا _ گروه بین الملل: تولید نفت عربستان سعودی در ماه اوت به رقم بی سابقه ای دست یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عربستان سعودی در ماه اوت گذشته نفت خام بیشتری تولید کرد و برای دومین بار در دو سال گذشته مانع از بروز اختلال جدی در عرضه نفت خام به بازارهای جهانی شد.

یک مقام صنعتی به رویترز گفت: عربستان سعودی ماه اوت گذشته روزانه 10 میلیون و 190 هزار بشکه تولید و 10 میلیون و 70 هزار بشکه در روز نیز عرضه نفت به بازار داشته است.

تلاش های عربستان برای افزایش تولید نفت، اندکی به جبران افت تولید نفت لیبی کمک کرده است؛ ناآرامی ها در لیبی به طور کلی سبب افت شدید تولید نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) شده است.

بنا بر ارزیابی های ماهانه رویترز در هفته گذشته، میانگین تولید نفت اوپک در ماه اوت گذشته 30 میلیون و 320 هزار بشکه در روز بوده است که نسبت به ماه ژوئیه کاهش نشان می دهد.

هری چیلیگیرین، از کارشناسان بانک فرانسوی بی ان پی پاریباس در این باره گفت: با وجود افزایش احتمالی تولید نفت عربستان، کاهش عرضه از سوی دیگر اعضای اوپک همچون لیبی و نیجریه سبب افزایش بهای نفت خام برنت می شود.

سارا امرسون، کارشناس مؤسسه آمریکایی یی اس ای آی انرژی نیز اعلام کرد: حجم تولید عربستان چشمگیر است و احتمال می رود در ماه های اکتبر و نوامبر سال جاری میلادی، شاهد افت شدید بهای نفت باشیم.

اعضای اوپک در نشست ماه مه گذشته سقف تولید خود را در سطح ٣٠ میلیون بشکه در روز ثابت نگه داشتند.

الجزایر، آنگولا، اکوادور، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا، ١٢ عضو اوپک هستند که در در ماه سپتامبر سال جاری میلادی، برای تصمیم گیری درباره مسائل مهم بازار نفت، در وین، پایتخت اتریش، گرد هم می آیند.

کد خبر 207528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =