۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
  • کد خبر: 235610
کاهش درآمدهای نفتی یمن در سال 2014

بانک مرکزی یمن، دیروز (شنبه 2 اسفند ماه) اعلام کرد: درآمدهای نفتی یمن در سال 2014 حدود یک میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش روزنامه دارالحیات، در گزارش بانک مرکزی یمن آمده است: درآمد نفتی یمن در سال 2014 به یک میلیارد و 673 میلیون دلار رسید که در مقایسه با سال 2013 و درآمد 2 میلیارد و 662 میلیون دلار، حدود 37 درصد کاهش داشته است.

در این گزارش سبب کاهش یک میلیارد دلاری درآمدهای نفتی یمن سقوط جهانی قیمت نفت و خرابکاری و اقدامهای تروریستی در خطوط لوله انتقال نفت این کشور بیان شده است.

بانک مرکزی یمن، دلایل اصلی این کاهش را وخامت ظرفیت تولید این کشور، قیمت پایین نفت و حمله به خطوط لوله انتقال نفت که میدانهای نفتی منطقه مارب را به ساحل حدیده مرتبط می کنند، عنوان کرد.

با وجود این که یمن یکی از تولید کنندگان کوچک نفت به شمار می رود اما صادرات نفت و گاز 90 درصد از درآمدهای ارزی این کشور را تامین می کند و این در حالیست که اقتصاد یمن به دلیل بحران سیاسی و بی ثباتی امنیتی در آستانه فروپاشی قرار دارد.

خطوط لوله نفت و گاز یمن مدتهاست که هدف حمله گروههای خرابکار و قبایل مسلح یمنی قرار می گیرد اما حمله به زیرساختهای نفت و گاز این کشور در جریان ناآرامیهای سیاسی و اعتراضهای ضد دولتی در اوایل سال ٢٠١١ افزایش داشته است.

بر اساس آمار رسمی دولت یمن، هزینه حمله به خطوط انتقال نفت و گاز این کشور در فاصله ماه مارس 2011 تا ماه مارس 2013 حدود 4 میلیارد و 750 میلیون دلار تخمین زده شد.

داده های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، یمن را یک کشور تولیدکننده کوچک نفت با ذخایر اثبات شده ای در حدود سه میلیارد بشکه معرفی می کند که تولید نفت خام آن در ماه مارس ٢٠١٤ حدود ١٠٠ هزار بشکه در روز تخمین زده شده است.

کد خبر 235610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =