وزیر نفت: امیدوارم تفاهمها هرچه زودتر اجرایی شود

وزیر نفت گفت: تلاشهای تیم مذاکره کننده هسته ای ایران به ریاست محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه در لوزان سوئیس قابل قدردانی است.

بیژن زنگنه پس از قرائت بیانیه مشترک ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 در سالن رولکس، دانشگاه پلی تکنیک لوزان از سوی فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف که از شبکه 6 سیما زنده پخش شد، در گفتگو با خبرنگار شانا گفت: تلاشهای تیم مذاکره کننده  هسته ای در گفتگو با کشورهای عضو گروه  5+1 قابل قدردانی است.

وی افزود: امیدوارم تفاهمهای به دست آمده دراین مذاکرات هر چه زودتر اجرایی شود.

به گزارش شانا، تیم مذاکره  کننده هسته ای ایران به ریاست ظریف پس از هشت روز گفتگوهای سخت و فشرده با کشورهای عضو گروه 1+5 شامگاه پنجشنبه بیانیه مشترکی  صادر کردند.

ظریف در بدو ورود به تهران با اشاره به بیانیه پایانی لوزان گفت: مجموعه راه حلهای اعلام شده در این بیانیه می تواند مبنای سند نهایی مذاکرات هسته ای باشد.

وزیر امور خارجه در نشست خبری در محل فرودگاه مهر آباد اظهار کرد: در گفتگوهایی که در سوئیس انجام دادیم، به لطف خدا و با حمایت رهبر معظم انقلاب، حمایتها و راهنمایی های بی نظیر ایشان از تیم مذاکره کننده و حمایت شجاعانه رئیس جمهوری از مذاکرات هسته ای، این امکان برای ما فراهم شد که به مجموعه ای از راه حلها برای رسیدن به توافق جامع دست یابیم.

وی گفت: این مجموعه راه حلها به عنوان مبنای نگارش سند نهایی که تنها توافق ما در مذاکرات هسته ای خواهد بود، ان شاءالله به لطف خدا و با واقع بینی طرف مقابل تا تیر ماه سند نهایی بر مبنای راه حل هایی نگارش می شود که در روزها و ماههای گذشته درباره آن بحث و تبادل نظر شد.

کد خبر 237702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =