2 واحد نیروگاه برق آبی خوزستان امسال از مدار خارج می شود

معاون بهره برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان گفت: به دلیل نبود آب کافی در مخازن سدهای کرخه و مارون، واحدهای نیروگاهی این سدها امسال از مدار خارج و تولید برق نخواهند داشت.

به گزارش خبرنگارشانا در مناطق نفتخیز جنوب، نادر افشاری با بیان این که این واحدها به ترتیب 400 و 150مگاوات ظرفیت تولید دارند، افزود: به غیر از این دو، دیگر واحدهای نیروگاهی در استان در مدار تولید خواهند بود.

وی اظهار کرد: هم اکنون به جز واحد شماره چهار سد شهید عباسپور با ظرفیت 250مگاوات که در دست تعمیر است، مراحل تعمیرات دوره ای (اورهال) دیگر نیروگاههای استان انجام شده است.

افشاری گفت: با توجه به اقدامهای صورت گرفته امید می رود که تابستان امسال در نیروگاههای برق آبی خوزستان به لحاظ تامین برق مشکلی وجود نداشته باشد.

معاون بهره برداری سد و نیروگاه سازمان آب و برق خوزستان افزود: در نیروگاه مسجد سلیمان هفت واحد هر کدام به ظرفیت 250مگاوات در مدار بوده و واحد هشتم هم تا تابستان امسال وارد مدار خواهد شد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این ها، هشت واحد نیروگاه دز با ظرفیت 520 مگاوات، واحدهای نیروگاهی کارون 3 با ظرفیت دو هزار مگاوات و کارون 4 با ظرفیت یک هزار مگاوات که بهره برداری آن با شرکت آب نیرو است و یک هزار مگاوات توان نیروگاهی سد گتوند با بیشترین ظرفیت در مدار خواهند بود.

36 واحد نیروگاهی در 6 نیروگاه برق آبی در اختیار سازمان آب و برق خوزستان قرار دارد، این نیروگاههای 95 درصد برق استان خوزستان و نیروگاه حرارتی رامین در اهواز به تنهایی 45 درصد برق استان و 6 درصد برق مورد نیاز کشور را تامین می کند.

نیروگاههای سدهای مادر در این خوزستان توان تولید سالانه هفت هزار مگاوات برق را دارند و در مجموع یک هفتم تولید نیروگاههای کشور را به خود اختصاص می دهند.

کد خبر 238422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =