ظرفیت انتقال گاز کشور به 1.1 میلیارد مترمکعب می رسد

ظرفیت انتقال گاز کشور بر اساس سند چشم انداز 1404 به یک میلیارد و یکصد میلیون مترمکعب در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، امروز (سه شنبه، 26 خردادماه) در ششمین کنفرانس لوله و خطوط انتقال نفت و گاز کشور که در مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت:بر اساس برنامه ریزیهای تعریف شده، تا سه سال آینده روزانه 100 میلیون مترمکعب به ظرفیت انتقال گاز کشور افزوده می شود.

محمدعلی امام با اشاره به این که هم اکنون ظرفیت انتقال روزانه 700 میلیون مترمکعب گاز در کشور وجود دارد، افزود: حجم انتقال گاز ایران در سال گذشته حدود 100 میلیون مترمکعب افزایش یافت و بر اساس برنامه ریزیها، تا پایان امسال نیز این مقدار 100 میلیون مترمکعب دیگر افزایش یافته و تا پایان سال 96 به رقم انتقال سالانه یک میلیارد مترمکعب خواهیم رسید و پس از آن با آهنگ متناسبی به افق چشم انداز نزدیک خواهیم شد.

وی همچنین تاکید کرد: طبق برنامه ترسیم شده در سند چشم انداز، شرکت انتقال گاز ایران با افزایش دوبرابری طول خطوط خود را به 61 هزار کیلومتر و تعداد تاسیسات تقویت فشار گاز خود را به 136 مورد افزایش خواهد داد.

به گفته وی، شرکت انتقال گاز ایران هم اکنون پتانسیل انتقال بیش از 200 میلیارد مترمکعب گاز را در سال دارد.

به گزارش شانا، شرکت انتقال گاز ایران هم اکنون با 10 منطقه عملیاتی، 33 هزار کیلومتر خط لوله، 73 ایستگاه، هفت مرکز بهره برداری و 238 عدد توربوکمپرسور ظرفیت انتقال 200 میلیارد مترمکعب گاز در سال را دارد.

 

کد خبر 242929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =