دولت به بخش خصوصی برای احیای اقتصاد اعتماد دارد

رئیس جمهوری با بیان این که دولت باید در مسیری حرکت کند که تسهیلات لازم برای ورود فعال بخش خصوصی و غیردولتی به عرصه کار و تلاش مهیا شود، گفت:دولت یازدهم برای احیای اقتصاد کشور، به بخش خصوصی و غیردولتی اعتماد دارد.

به گزارش شانا، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری، شب گذشته (دوشنبه یکم تیرماه) در ضیافت افطار اصناف، کارآفرینان و خیرین با اشاره به این که دولت نسبت به فعالیت بخش خصوصی و کارآفرینان توجه جدی دارد گفت: فعالیت فعالان اقتصادی، اصناف و کارآفرینان نه تنها به اقتصاد کمک می‌کند، بلکه آنها همواره در طول تاریخ بخشی از بار سیاست، خدمات اجتماعی و حتی فرهنگی را نیز بر دوش داشته‌اند.

وی افزود: دولت تردیدی ندارد رونق اقتصادی فقط در سایه تلاش و فعالیت بخش غیر دولتی می‌تواند به طور کامل حاصل شود و دولت به تنهایی نمی‌تواند بار مسئولیت اقتصاد را بر دوش گیرد.

روحانی با اشاره به این که موضوع خروج از رکود از آغاز فعالیت دولت به عنوان یک اصل مورد توجه بوده است، تصریح کرد: برخی تصور می‌کردند که دولت صرفا به دنبال کاهش نرخ تورم است، زیرا در شرایطی وارد عرصه شدیم که کشورمان با تورم بالای 40 درصد مواجه بود و ضرورت داشت که قبل از هر چیز این تورم که نوعی بیماری بود، درمان شود، اما بلافاصله پس از اقدامهای انجام شده در خصوص کاهش تورم سراغ برنامه خروج از رکود غیرتورمی رفتیم که کار بسیار پیچیده و دشواری است.

رئیس جمهوری عنوان کرد: به فضل الهی اجرای برنامه خروج از رکود غیرتورمی آغاز شد و نشانه های آن از اواخر سال 92 و به طور آشکار در سال 93 نمایان شد و این برای دولتی که در آغاز فعالیت خود با رشد منفی 6.8 درصد مواجه بود، یک اقدام بزرگ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دولت بر این باور است که خروج از رکود به تنهایی کافی نیست و برنامه‌ریزی برای ایجاد رونق اقتصادی یک ضرورت است و در این راستا یک سری اقدامها را باید دولت و کارآفرینان در کنار یکدیگر انجام دهند.

روحانی تصریح کرد: دولت کوچکتر و چابکتر به نفع کشور است، بنابراین دولت مصمم است گام به گام با واگذاری امور، در مسیر چابکسازی حرکت کند و اقدامهایی را در این راستا از جمله قانون کسب و کار که وجود داشت اما اجرا نمی‌شد به مرحله اجرا درآورده و نیز لایحه خروج از رکود را با قید فوریت به مجلس ارائه کرد و امروز در حال تثبیت و احیای آیین نامه های این لایحه هستیم.

رئیس جمهوری با اشاره به حمایت از کارآفرینانی که به خاطر مشکلات اقتصادی موجود در سالهای گذشته نتوانستند بدهیهای خود را بپردازند گفت: به همه استانها ابلاغ شده است که کارگروهی تشکیل دهند و معوقات را مورد بررسی قرار دهند و آنهایی که به دلیل مشکلات اقتصادی موجود در سالهای گذشته نتوانسته اند بدهیهای خود را بپردازند، مورد حمایت قرار گیرند.

وی لزوم توجه به صنایع و بنگاههای کوچک و متوسط را به منظور اشتغالزایی مورد تاکید قرار داد و افزود: صنایع کوچک ظرفیت اشتغالزایی فراوانی دارند و باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

شایان ذکر است: در ابتدای این دیدار رئیس اتاق بازرگانی ایران، رئیس اتاق اصناف و نماینده خیرین در سخنانی با قدردانی از اقدامهای دولت در دو سال گذشته بویژه در عرصه اقتصادی، کابینه را کابینه اقتصادی توصیف کردند و برخی پیشنهادها و مشکلات خود را با رئیس جمهوری در میان گذاشتند.

کد خبر 243262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =