فاز 12 پارس جنوبی با ظرفیت کامل تحویل بهره بردار شد

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: فاز 12 پارس جنوبی از امروز (یکشنبه، یکم شهریورماه) با ظرفیت کامل به بهره بردار تحویل داده شد.

علی اکبر شعبانپور در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این که فاز 12 پارس جنوبی امروز با ظرفیت کامل به بهره بردار آن تحویل داده شد، تصریح کرد: مدیریت فاز 12 با ظرفیت کامل از امروز (یکشنبه، یکم شهریورماه) بر عهده شرکت ملی گاز ایران و شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی قرار گرفت.

فاز 12 پارس جنوبی به عنوان بزرگترین طرح یکپارچه توسعه پارس جنوبی با هدف تولید روزانه 75 میلیون مترمکعب گاز طبیعی برای تزریق به خط لوله ششم گاز کشور یا تحویل بخشی از آن به صورت غنی و ترش به واحدهای تولید گاز طبیعی مایع (ال.ان.جی) صادراتی، تولید روزانه 120 هزار بشکه میعانات گازی و 750 تن گوگرد در سایت دوم منطقه ویژه پارس، اسفندماه 93 با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.

به گزارش شانا، رسول فلاح نژاد، مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی پیش از این درباره آخرین وضع این فاز به شانا گفته بود: با توجه به این‌که کارهای اجرایی در مورد این فاز به پایان رسیده در حال انجام فعالیتهای اصلاحی و تعمیراتی بر روی چاهها هستیم تا زمستان امسال شاهد حداکثر ظرفیت تولید از این فاز باشیم.

 

کد خبر 245749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =