حمایت پارلمانی از توسعه مناسبات اقتصادی از جمله انرژی

وزیر امور خارجه هلند در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت و پارلمان هلند از هرگونه توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی در بخشهای مختلف از جمله انرژی و کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می‌کنند.

به گزارش شانا، برت کوئندرس وزیر امور خارجه هلند بعدازظهر دیروز( یکشنبه 29 شهریورماه) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

لاریجانی در این دیدار گفت: پیشینه خوب مراودات و همکاریها میان ایران و هلند بسترهای مناسبی جهت توسعه و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی دوطرف فراهم کرده است که باید از آنها بهره برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اهمیت تبادل نظر و رایزنیهای مستمر میان ایران و اتحادیه اروپا در مسائل مختلف منطقه‌ای و بین المللی تصریح کرد: رفع چالشها و بحرانهای کنونی در منطقه و جهان نیازمند اراده و عزم بین المللی با مشارکت همه کشورهاست.

لاریجانی در این دیدار بر لزوم بهره‌گیری از فرصتهای موجود جهت گسترش همکاریها از جمله در بخش انرژی و انرژیهای تجدیدپذیر و آب میان دو کشور تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، برت کوئندرس وزیر امور خارجه هلند با اشاره به سابقه چهارصد سال روابط دوطرف گفت: توافق هسته‌ای میان 1+5 و ایران افقهای نوینی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دوطرف گشوده است.

برت کوئندرس در پایان با تاکید بر آمادگی کشورش در ارتقای سطح مناسبات با کشورمان تصریح کرد: دولت و پارلمان هلند از هرگونه توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی در بخشهای مختلف از جمله انرژی و کشاورزی با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می‌کنند.

کد خبر 247147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =