حفاری در چاه اکتشافی صوفیکم به عمق 2 هزار متری رسید

مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر گفت: حفاری در یک حلقه چاه اکتشافی منطقه صوفیکم گلستان به عمق 2 هزار متری رسیده است.

یوسف اعتمادی در گفتگو با خبرنگار شانا با بیان این مطلب افزود: عملیات حفاری در صوفیکم طبق برنامه در حال اجراست و با توجه به پیشرفت کنونی، پیش بینی می شود این عملیات در موعد مقرر به پایان برسد.

وی با یادآوری این که در حوزه اکتشاف هیچگاه قطعیتی وجود ندارد، عنوان کرد: انتظار داریم در صورت به نتیجه رسیدن عملیات، به ذخایر گازی دست یابیم اما این تنها یک احتمال است و باید منتظر نتیجه کار باشیم.

به گزارش شانا، بر اساس قراردادی که آبان ماه امسال میان شرکت نفت خزر و شرکت ملی حفاری ایران به عنوان برنده مناقصه حفاری صوفیکم امضا شد، دکل 56 شرکت ملی حفاری ایران در این منطقه مستقر شد و از اواخر آذرماه امسال، عملیات حفاری را آغاز کرد.

بر پایه این گزارش، با توجه به زمانبندی 130 روزه ای که برای پایان یافتن عملیات حفاری پیش بینی شده است و پیشرفتهای حاصل شده تاکنون، برآورد می شود عملیات حفاری در حلقه چاه اکتشافی صوفیکم در بهار سال آینده پایان یابد.

این گزارش حاکی از آن است که طی سالهای ١٣٣٥ تا ١٣٤٣ در منطقه شمال کشور در استانهای گلستان، گیلان و مازندران تعداد ١٦ حلقه چاه در مناطق ساحلی حفاری شده است که از این میان ١١ حلقه چاه مربوط به استان گلستان بوده است. آخرین حفاری در استان گلستان نیز حدود ٤٥ سال پیش در منطقه قزل تپه انجام شده است.



کد خبر 256942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =