آستانه هنوز به نشست دوحه دعوت نشده است

قزاقستان هنوز برای شرکت در دیدار تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک که قرار است در تاریخ 17 آوریل در دوحه قطر برگزار شود، دعوت نشده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از آستانه، ولادیمیر شکولنیک، وزیر انرژی قزاقستان، روز پنجشنبه (27 اسفندماه) گفت: قزاقستان هنوز به طور رسمی برای شرکت در نشست 17 آوریل (28 فرودین ماه) تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دوحه دعوت نشده است.

قزاقستان در میان کشورهای تازه استقلال یافته از اتحادیه جماهیر شوروی سابق، پس از روسیه دومین تولید کننده نفت خام به شمار می رود، تولید  این کشور نیز با کاهش روبرو بوده است

شکولنیک گفت: قزاقستان تاکنون به طور غیر رسمی هر کاری که در توانش بوده، برای کمک به ثبات قیمت نفت و برقراری توازن  میانعرضه و تقاضا انجام داده است.

قزاقستان این ماه اعلام کرد که برنامه ای برای پیوستن به فریز نفت که تولیدکنندگان بزرگ نفت خام از جمله عربستان و روسیه برسر آن به توافق رسیدند، ندارد.

این کشور آسیای میانه اعلام کرده است که تصمیم دارد تولید خود را امسال از 74 میلیون تن که پیش تر اعلام کرده بود به 77 میلیون تن برساند البته به شرط این که قیمت نفت حداقل در سطوح 40 دلار برای هر بشکه باقی بماند.

قزاقستان در سال 2015، 79 میلیون و 500 هزار تن نفت تولید کرد.

شکولنیک گفت: اگر همه تولیدکنندگان به این توافق پایبند باشند ما دیگر با قیمت مشکلی نخواهیم داشت.

کد خبر 257030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =