۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
  • کد خبر: 257031
بازار نفت در سال 2017 متعادل می شود

بانک سوسیت جنرال افزون بر کاهش پیش بینی خود درباره قیمت نفت در سال 2016 به دلیل تدوام مازاد عرضه در بازار، اعلام کرد که عرضه و تقاضا تنها در سال 2017 متوازن می شوند.

به گزارش خبرگزاری رویتزر، بانک فرانسوی سوسیت جنرال در تازه ترین پیش بینی خود اعلام کرد: بر اساس آمارهای موجود در بازارهای جهانی نفت خام و مقدار عرضه و تقاضا، پیش بینی پیشین خود از قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال را چهار دلار و 38 سنت کاهش داد و به رقم 38 دلار و 12 سنت برای بشکه رساند.

همچنین، بر اساس پیش بینی این بانک، قیمت نفت خام آمریکا نیز نسبت به برآورد پیشین چهار دلار و 30 سنت کاهش داد و به 36 دلار و 20 سنت رساند.

به گفته تحلیلگران در این بانک، در سال 2016، اگر در مواردی قیمت هر بشکه نفت از 45 دلار برای هر بشک بیشتر شود، تداوم نخواهد داشت زیرا تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا در این سطوح قیمت می توانند مخارج خود را بیشتر کنند و با رشد عملیات حفاری تولید را افزایش دهند که در نتیجه عرضه بیشر خواهد شد.

بر اساس برآوردهای این بانک، عرضه و تقاضا تنها در سال 2017 به توازن خواهند رسید.

دلیل کاهش شدید قیمت نفت در 19 ماه گذشته این است که تولیدکنندگان بزرگ از جمله عربستان و روسیه از کاهش تولید به دلیل افت قیمت خودداری کردند تا سهم بازار خود را حفظ کنند.


کد خبر 257031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =