زمینه های مشارکت روسیه در طرحهای انرژی ایران بررسی می شود

وزیر انرژی روسیه با اشاره به سفر هیئتی از شرکت دولتی گازپروم روسیه به تهران در آینده نزدیک گفت: این شرکت امکان مشارکت در طرحهای انرژی ایران را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر نواک روز پنجشنبه (27 اسفندماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیئت گازپروم در نظر دارد در آینده نزدیک برای بحث و مذاکره در باره طرحهای مشخص انرژی، به ایران سفر کند.

وی درباره ظرفیتهای ایران در حوزه انرژی یادآور شد: ایران بزرگترین ذخایر گاز جهان را دارد و دورنمای خوبی برای تولید گاز در این کشور در حجم بسیار بالا وجود دارد؛ گازپروم امکان مشارکت در طرحهای ایران را بررسی می کند و نمایندگان این شرکت در سفر خود به ایران این امکان را بررسی و با مقامهای ایرانی درباره مشارکت در طرحهای انرژی مذاکره می کند.

نواک تصریح کرد: بدون شک مشارکت گازپروم در طرحهای ایران بستگی به شرایطی دارد که شریکان ایرانی در چارچوب قرارداد سرمایه گذاری مطرح می کند.

وزیر انرژی روسیه اظهار کرد: روسیه علاقمند به مشارکت در احداث و توسعه سیستمهای انتقال گاز ایران و مخازن نگهداری گاز در این کشور است و تجربه های کافی در این زمینه ها دارد.

وی یادآور شد: امکان مشارکت با ایران در صادات نفت بر اساس سوآپ و احداث کارخانجات تولید گاز فشرده در این کشور بررسی می شود، اما شرکتهای روسی هنوز تصمیم معینی برای مشارکت در طرحهای ایران نگرفته اند.

کد خبر 257032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =