تجاری‌سازی دستگاه اتوماتیک قطع کن گاز با استانداردهای شهرسازی

نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: امروز بهترین روز زندگی من است که با تجاری‌سازی این محصول و لحاظ کردن استاندارد کردن شهرسازی به کم شدن آسیب‌های زلزله امیدوار می‌شوم.

به گزارش شانا، علی وطنی، مدرس دانشگاه و نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری در آیین رونمایی دستگاه قطع‌کن گاز که محصول مشترک مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و شرکت ایمنی زلزله سدید است، افزود: گاز که نعمتی بزرگ است می‌تواند یک چالش باشد و با وجود این‌که در طراحی سیستم‌های گاز سخت‌ترین استانداردهای خاص اعمال می‌شود حوادث آن اجتناب‌ناپذیر است.

وطنی با بیان این‌که اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که بخش عمده اقتصاد مقاومتی ما متکی برآن‌هاست اعلام کرد: این شرکت‌ها سال ۹۲ برابر هزار میلیارد تومان فروش داشته‌اند که سال ۹۳ به ۵ هزار میلیارد تومان و سال ۹۴ نیز به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

وی تاکید کرد: جای تأسف است که از ۷ میلیون فرآیند گاز، ما فقط برای سوزاندن از آن استفاده می‌کنیم و امروز یکی از بهترین روزهای زندگی من است که می‌توانیم با تجاری‌سازی این محصول و لحاظ کردن استانداردهای شهرسازی از آن در کاهش خطرات زلزله استفاده کنیم.

وطنی با تاکید براین‌که شرکت‌های دانش‌بنیان کشور پرچم‌داران اقتصاد علمی کشور هستند گفت: این شرکت‌ها ۹۰ هزار دانشجوی دکتری و نیز معادل کشور آمریکا مهندس تربیت می‌کنند و از این لحاظ در زمره ۵ کشور نخست دنیا هستند.

وی با بیان این‌که از جمله اقدام‎های شرکت گاز طراحی نخستین موتور هواپیما با فناوری بالا بوده، یادآور شد: در فناوری نانو نیز سال گذشته مقام هفتم را داشتیم و امسال مقام ششم جهان را کسب کردیم و سال آینده نیز امیدواریم که به مقام پنجم دنیا برسیم.

وی گفت: تاکنون فقط دنبال تولید علم و مقاله بوده‌ایم ولی باید خودمان بتوانیم از محصولات علمی استفاده کنیم که تبدیل علم به فناوری نیازمند استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وطنی تاکید کرد: این محصول نشان می‌دهد که محققان و جوانان ایران می‌توانند پرچم علم را در جهان به احتزاز درآورند.

همچنین در این مراسم نادر خواجه احمد عطاری عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن وشهرسازی با معرفی نمونه‌ای از آتش‌سوزی لوله‌های گاز در زلزله، گفت: در کشورهایی نظیر ژاپن و آمریکا استفاده از سیستم دستگاه قطع‌کن گاز به کاهش بیش از ۵۰ درصدی آتش‌سوزی پس از وقوع زلزله منتهی شده و از کم هزینه‌ترین راهکارهای ایمنی لوله‌های گاز در ساختمان‌ها در حین وقوع زلزله است.

کد خبر 271128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =