راه‌اندازی اورژانس هوایی، یکی از خدمات برجسته دولت سیزدهم در گچساران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با بیان اینکه راه‌اندازی اورژانس هوایی یکی از خدمات برجسته دولت سیزدهم برای این منطقه است، گفت: صنعت نفت گچساران با داشتن ۱۱ پایگاه اورژانس و ۱۱ آمبولانس پیشرفته یکی از شرکت‌های ویژه به‌ شمار می‌رود.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران، غلامرضا کمالی روز شنبه (هشتم اردیبهشت) در دیدار با جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور، با اشاره به گستردگی سایت‌های این شرکت در سطح استان خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر گفت: پراکندگی سایت‌های مختلف این شرکت سبب شده است که در صورت بروز اتفاق‌ها، سوانح و حوادث، دسترسی مصدومان به نزدیک‌ترین مرکز درمانی، با توجه به بعد مسافت، در کمترین زمان امکان‌پذیر نباشد و این موضوع در سال‌های پیش، یکی از چالش‌های خدمات‌رسانی به شمار می‌رفت.

وی افزود: خدمت در شأن مردم منطقه را وظیفه خود می‌دانیم و با پیگیری‌های انجام‌شده، به‌زودی بیمارستان نفت نیز وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود.

در این دیدار، جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور، بیان کرد: امدادگران اورژانس سالانه بیش از ۵ میلیون مأموریت امدادی برای خدمات‌رسانی به بیماران و حادثه‌دیدگان مختلف در سطح کشور انجام می‌دهند.

وی بیان کرد: این میزان خدمات به‌صورت هوایی، دریایی و زمینی به اقشار مختلف مردم به‌شکل رایگان انجام می‌شود.

همچنین محمدامین نیکویی‌نژاد، سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای، زمینی و یک پایگاه اورژانس هوایی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد کار خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان را به‌عهده دارند، گفت: با توجه به سخت‌گذربودن مناطق مختلف این استان، استقرار بالگرد در شهرستان‌های گچساران و کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.

وی افزود: با تلاش‌های شرکت نفت و گاز گچساران و رایزنی‌های انجام‌شده، دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: به‌ دلیل قرارگرفتن شهرستان گچساران در مسیر استان‌های جنوبی و بروز حوادث جاده‌ای پرشمار و وجود تأسیسات نفتی و صنعتی، راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی در گچساران ضروری بود که با همت مسئولان شرکت نفت و گاز گچساران، این مهم در آینده نزدیک محقق می‌شود.

کد خبر 640609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =