رویکرد مثبتی را در بهینه‌سازی مصرف گاز در دولت سیزدهم شاهد هستیم

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس با بیان اینکه رویکردی مثبت را در بهینه‌سازی مصرف گاز در دولت سیزدهم شاهد هستیم، گفت: همسو با تأکیدهایی که سال‌هاست در این حوزه وجود دارد، قوانین و مقرراتی درباره لزوم بهینه‌سازی مصرف انرژی تدوین شده است و نهادهای مختلف کشور مأمور اجرای آن‌ها شدند.

به گزارش شانا، سمیه رفیعی با تأکید بر اینکه ضرورت بهینه‌سازی مصرف انرژی به‌ویژه گاز طبیعی در کشور مسئله‌ای مهم و حیاتی است، بیان کرد: این موضوع مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ازجمله نفت، نیرو، راه و شهرسازی و... است.

وی افزود: در دولت سیزدهم که شاهد ناترازی گاز در زمستان گذشته بودیم، رویکرد مثبتی را در بهینه‌سازی مصرف گاز شاهد بودیم و همسو با تأکیدهایی که سال‌هاست در این حوزه وجود دارد، قوانین و مقرراتی درباره لزوم بهینه‌سازی مصرف انرژی تدوین شد و نهادها و دستگاه‌های مختلف کشور مأمور اجرای آن‌ها شدند.

رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس تصریح کرد: طبق آمارها، در فصل سرد سال بیش از ۷۰درصد تولید گاز طبیعی به بخش خانگی و تجاری اختصاص یافته است؛ درنتیجه حوزه انرژی مهم‌ترین بخشی است که در برنامه هفتم روی آن تمرکز و احکام آن در مجلس تصویب شده است.

رفیعی گفت: با توجه به مشکل ناترازی گاز در زمستان گذشته، مصوب شد که در پایان برنامه هفتم، میزان تولید گاز از محل ذخیره‌سازی گاز طبیعی ۱۲۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش یابد.

کد خبر 640616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =