۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۸
  • کد خبر: 641216
الزام دستگاه‌های اجرایی برای پذیرش اوراق گام

مدیر تأمین مالی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست‌جمهوری گفت: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی با توجه به مصوبه دولت، ملزم به دریافت اوراق گام برای دریافت مطالبات خود هستند.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مهدی رمضانی‌گیلانی در نشست تخصصی عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی اوراق گام که امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت) در دومین روز از بیست‌و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد، بیان کرد: براساس مصوبه دولت، اوراق گام با توجه به قابلیت‌های خود می‌تواند از سوی خریداران برای پرداخت بدهی به دستگاه‌های اجرایی استفاده شود.

وی با بیان اینکه این اوراق می‌تواند به تسهیل فعالیت پتروشیمی‌ها در صنایع بالادست و پایین‌دستی پتروشیمی منجر شود، گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مدیریت بسیار توانمند خود توانست عرضه‌های اعتباری را در صنعت ارزش‌آفرین پتروشیمی نهادینه کند و امروز شاهد هستیم که همگرایی بسیار مطلوبی در زنجیره صنعت به وجود آمده است.

مدیر تأمین مالی نهضت احیای واحدهای اقتصادی ریاست‌جمهوری افزود: استفاده از اوراق گام همانند عرضه اعتباری می‌تواند به اقدام‌های اثربخش و تسهیل تأمین مالی برای خرید از پتروشیمی‌ها منجر شود.

رمضانی‌گیلانی ادامه داد: چنانچه استفاده‌کنندگان از اوراق گام در فرایند پرداخت بدهی‌های خود به دستگاه‌های اجرایی با مشکلی روبه‌رو شدند، می‌توانند از طریق نهضت احیا و یا بانک مرکزی مشکلات خود را پیگیری کنند.

در این نشست تخصصی که با حضور نمایندگان بانک‌های مرکزی، تجارت، سپه، صادرات و آینده برگزار شد، فعالان بازار سرمایه و شرکت‌های پتروشیمی پرسش‌های خود را درباره انتشار اوراق گام و نحوه استفاده از آن مطرح کردند.

گفتنی است که با توجه به مصوبه دولت، امکان استفاده از این اوراق برای پرداخت بدهی‌های مالیاتی، پرداخت به سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت حق بیمه، پرداخت بدهی به وزارت‌خانه‌های نفت و همچنین مسدودی ریالی برای پیش‌پرداخت تأمین ارز و نیز پرداخت حقوقی گمرک فراهم شده است.

کد خبر 641216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =