امضای ۳ قرارداد برای احیای ۶ حلقه چاه کم‌بازده نفتی

پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در حاشیه سومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، پالایش و پتروشیمی، سه قرارداد با سه شرکت بخش خصوصی با موضوع احیای ۶ چاه بسته و کم‌بازده نفتی امضا کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، طبق مفاد قراردادهای امضاشده، شرکت‌های «فناور راهکار جامع گام انرژی کیش»، «فناور خدمات مهندسی نفت‌ کیش» و «توسعه انرژی طلوع الوند» متعهد شدند با استفاده از روش‌های فناورانه در قالب سرمایه‌گذاری جسورانه به‌منظور تولید فناوری‌های احیای چاه‌ها اقدام‌های لازم را انجام دهند. سه حلقه چاه‌ در میدان‌های نفتی نفت‌شهر، یک حلقه چاه واقع در میدان نفتی درود، یک حلقه چاه واقع در میدان نفتی سروستان و یک حلقه چاه در میدان نفتی بهرگانسر نفت‌شهر، موضوع این قراردادها هستند.

محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز، در آیین امضای این قراردادها با اشاره به اهمیت طرح احیای چاه‌های کم‌بازده گفت: می‌توان گفت این طرح، بزرگ‌ترین طرح دانش‌بنیان کشور است و فرصت بی‌نظیر و بی‌سابقه‌ای را برای مشارکت بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت کشور فراهم می‌کند.

وی افزود: با توجه به قراردادها و تلاش‌های انجام‌شده در سال‌های گذشته، پیش‌بینی می‌شود در نیمه ابتدایی امسال، شاهد جشن نخستین بهره‌برداری از چاه‌های کم‌بازده باشیم. چنانچه این هدف محقق شود، می‌توان انتظار داشت از فناوری به‌دست‌آمده در زمینه ارتقای بهره‌برداری از چاه‌های معمولی نیز استفاده شود که می‌تواند در عرصه صنایع بالادستی تحول‌آفرین باشد.

به گزارش شانا، پیش از امضای این قراردادها، پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز همسو با طرح احیای چاه‌های بسته و کم‌بازده، ۱۵ قرارداد با شرکت‌های مختلف فعال در زمینه دانش‌بنیان امضا کرده بود.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه» تا فردا، ۲۲اردیبهشت‌۱۴۰۳، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 641360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =