انحصارشکنی ایرانی‌ها در ساخت سبد حمل نفر در سکوهای نفت و گاز

سبد (بسکت) حمل نفر سری x-۹۰۴-۴ که ازسوی متخصصان ایرانی بومی‌سازی شده است، در حاشیه سومین روز بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار شانا، سبد (بسکت) حمل نفر سری x-۹۰۴-۴ که ازسوی متخصصان ایرانی بومی‌سازی شده است ظهر امروز (جمعه ۲۱ اردیبهشت) در حاشیه سومین روز از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، در حضور محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی، رونمایی شد.

این محصول برای نخستین بار از سوی «گروه صنعتی پارس بسکت» و با مشارکت و نظارت شرکت‌ نفت و گاز پارس جنوبی به تولید داخل رسیده است.

این محصول که در سکوهای نفتی و گازی استفاده می‌شود، با استفاده از بالگرد، شناور و جرثقیل، قابلیت جابه‌جایی نیروی انسانی را دارد و ازجمله الزام‌های ایمنی هر سکوی دریایی است، به‌طوری‌ که در صورت نبود آن، اجازه فعالیت داده نمی‌شود. تهیه مواد اولیه ساخت این تجهیز ازجمله دو نوع آلومینیوم با آلیاژ ویژه دریایی، با مشکلات و موانع متعددی مواجه بوده که همگی با تلاش شرکت ایرانی برطرف شده است.

متجلی در آیین رونمایی از بسکت ساخت داخل، ضمن قدردانی از تلاش مهندسان ایرانی برای بومی‌سازی این تجهیز بیان کرد: این محصول تاکنون از سوی شرکت‌های آمریکایی تولید می‌شد و ساخت آن در ایران دستاورد مهمی به شمار می‌آید، تلاش ما این است که هرچه سریع‌تر زمینه لازم برای تولید انبوه این محصول فراهم شود.

به گزارش شانا، براساس گفته‌های تولیدکنندگان بسکت ایرانی، در فرایند ساخت این تجهیز، مجوزهای لازم ازجمله «رده‌بندی آسیا» و «آزمایشگاه متالوژی رازی» کسب شده است، همچنین تمام موارد مربوط به ایمنی رعایت شده و این محصول تاکنون آزمایش‌های گوناگونی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته است.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با شعار «صنعت نفت؛ جهش تولید، بهینه‌سازی فناورانه»، از ۱۹اردیبهشت‌ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز شده و شنبه (۲۲ اردیبهشت) به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 641375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =