۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶
  • کد خبر: 646611
قیمت نفت کاهش یافت

نگرانی درباره تقاضای چین سبب کاهش قیمت‌های نفت در معامله‌های روز چهارشنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نگرانی سرمایه‌گذاران از ناکارآمدی برنامه محرک چین برای بالا بردن رشد تقاضای سوخت در بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام جهان سبب شد قیمت‌های نفت در معامله‌های روز چهارشنبه (چهارم مهر) کاهش یابد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز چهارشنبه تا ساعت ۷ بامداد به‌ وقت گرینویچ با ۱۹سنت یا ۰.۲۵درصد کاهش به ۷۴ دلار و ۹۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا روز چهارشنبه با ۲۸ سنت یا ۰.۳۹درصد کاهش با قیمت ۷۱ دلار و ۲۸ سنت برای هر بشکه دادوستد شد.

قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه پس از اعلام تهاجمی‌ترین محرک اقتصادی چین از زمان شیوع ویروس کرونا و کاهش نرخ بهره و بودجه دولتی، حدود ۱.۷درصد افزایش یافت.

با این حال، تحلیلگران هشدار دادند که برای بالا رفتن اطمینان در دومین اقتصاد بزرگ جهان به کمک مالی بیشتری نیاز است و این موضوع تأثیر اولیه بر قیمت نفت را از بین می‌برد.

ییپ جان رونگ، استراتژیست بازار در موسسه آی‌جی گفت: نبود یک رویکرد مالی دقیق‌تر همچنان ملاحظاتی را درباره تداوم تقویت اقتصادی ایجاد می‌کند.

با این حال، کاهش ذخیره‌سازی نفت خام و سوخت در آمریکا تا حدودی از بازار حمایت کرد و قیمت‌ها را که روز ۱۰ سپتامبر (سه‌شنبه، ۲۰ شهریور) به پایین‌ترین سطح از سال ۲۰۲۱ رسیده بود، به‌طور کلی افزایش داده است.

منابع بازار با استناد به آمار موسسه نفت آمریکا روز سه‌شنبه (سوم مهر) اعلام کردند ذخیره‌سازی نفت آمریکا هفته گذشته ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار بشکه کاهش یافت، این در حالی است که ذخیره‌سازی بنزین این کشور در این مدت ۳ میلیون و ۴۴۰ هزار بشکه و فرآورده‌های میان‌تقطیر یک میلیون و ۱۲۰ هزار بشکه کاهش یافت.

در همین حال، توفانی که ساحل خلیج آمریکا را تهدید می‌کند، مسیر خود را به سمت فلوریدا تغییر داده و از مناطق تولید نفت و گاز این کشور نزدیک تگزاس، لوئیزیانا و می‌سی‌سی‌پی دور شده است.

کد خبر 646611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =