رشد 12 درصدی پروازها به فرودگاه خلیج فارس عسلویه

مدیر فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه از رشد 12 درصدی پروازهای این فرودگاه در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، حمید توحیدی گفت: از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه سال جاری، دو هزار و 672 پرواز ورودی و خروجی در این فرودگاه نشسته و از زمین برخاسته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 12 درصد رشد داشته است.

وی با بیان این که در این مدت 289 هزار و 339 مسافر از طریق پروازهای شرکت های هواپیمایی داخلی از طریق این فرودگاه جا به جا شده اند، افزود: 142 هزار و 304 مسافر از طریق این پروازها به عسلویه وارد و 147 هزار و 35 مسافر نیز از عسلویه خارج شده اند.

مدیر فرودگاه خلیج فارس همچنین میزان بار جا به جا شده از طریق این فرودگاه در شش ماه نخست امسال را یکهزار و 834 تن برآورد و تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 5/8 درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: هم اکنون هواپیماهای شرکت های هواپیمایی آسمان، ماهان، کیش ایر، ایران نفت و کاسپین از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، رشت و اهواز به عسلویه پرواز می کنند.

توحیدی ادامه داد: فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه بزرگترین فرودگاه وزارت نفت و مهمترین فرودگاه استان بوشهر به شمار می رود که در چند سال گذشته نقش بسیار مهمی در جا به جایی مسافران پارس جنوبی ایفا کرده است.

وی توضیح داد: این فرودگاه در سال گذشته رتبه نهم بین 54 فرودگاه فعال کشور را به خود اختصاص داد و در رتبه بالاتری نسبت به بسیاری از فرودگاه های مراکز استان های کشور قرار گرفت.

مدیر فرودگاه خلیج فارس یادآور شد: در تابستان امسال که به دلیل شرایط نامساعد جوی و طوفان بسیاری از پروازهای فرودگاه های جنوب کشور لغو شد، به دلیل مجهز بودن فرودگاه خلیج فارس به دستگاه های ناوبری پیشرفته که در نوع خود در کشور منحصر به فرد است، تمامی پروازها به این فرودگاه انجام شد.

کد خبر 134822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =