دانشگاه صنعت نفت اصلی ترین تأمین کننده نیروی انسانی صنعت نفت

رئیس دانشگاه صنعت نفت این دانشگاه را اصلی ترین تأمین کننده نیروی انسانی صنعت نفت خواند و گفت: سرمایه گذاری در این دانشگاه چند برابر بازدهی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به آبادان، دکتر غلامرضا راشد امروز (شنبه 27 مهر) در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید دانشگاه صنعت نفت تصریح کرد: دانشگاه صنعت نفت توسعه یافته دانشگاه آبادان است و این دانشگاه نقش مهمی در تأمین آینده کشور دارد.

راشد با اشاره به ضرورت ارتقای کیفی دانشگاه صنعت نفت افزود: باید تلاش کنیم در کنار ارتقای کیفی دانشگاه دانشجویانی مؤمن و با بصیرت تربیت کنیم.

وی با تأکید بر پرورش دانشجویان عالم، توانمند و متعهد اظهار داشت: اجرای تمام رویکرد دانشگاه ها باید بر اثر فرهنگ اسلامی باشد.

رئیس دانشگاه صنعت نفت همچنین با اشاره به اهدافی که این دانشگاه باید آن را پیگیری کند، ادامه داد: بازنگری و بهبود نظام پرورشی، بهبود نظام نیروی انسانی، افزایش تولید علم در دانشگاه، توسعه رابطه دانشگاه با دستگاه های تصمیم گیر صنعت نفت، بهبود و گسترش روابط بین الملل، حفظ و تقویت مراکز علمی و بازنگری نظام آموزشی دانشگاه از جمله مواردی است که باید دانشگاه صنعت نفت به سوی آن حرکت کند.

ارائه بیش از 60 مقاله بین المللی از دانشکده اهواز صنعت نفت

همچنین رئیس پیشین دانشگاه صنعت نفت در این مراسم از ارائه بیش از 60 مقاله بین المللی از دانشکده صنعت نفت اهواز در سال گذشته خبر داد و گفت: اگر چه این میزان مقاله کافی به نظر نمی رسد اما به عنوان آغاز حرکت بنیادین پژوهشی مطلوب است.

دکتر پنچه شاهی در مراسم معارفه رئیس جدید دانشگاه صنعت نفت اظهار داشت: ایجاد گرایش کارشناسی ارشد در این دانشگاه زمینه پژوهش را فراهم کرده و این امر موجب ارائه مقاله های ارزشمند بین المللی شده است.

وی استفاده از ظرفیت های آزاد این دانشگاه را از این جمله موارد فعالیت خود در زمان تصدی رئیس دانشگاه صنعت نفت خواند و افزود: با ایجاد رشته های تحصیلی مختلف و جذب اساتید دانشگاهی از ظرفیت های خالی این دانشگاه استفاده شده و سرانه دانشجویی منطقی تری هم اکنون در این دانشگاه وجود دارد.

پنجه شاهی با اشاره به جذب اساتید دانشگاهی اظهار داشت: اگرچه این دانشگاه از اساتید با سطح علمی بالایی برخوردار است اما جا دارد 30 تا 50 هیئت علمی دیگر در دانشگاه جذب شوند.

رئیس پیشین دانشگاه صنعت نفت در پایان از توجه ویژه وزیر نفت به دانشگاه صنعت نفت طی چند سال اخیر قدردانی کرد.

کد خبر 135193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =